FILM: 25-minuters gummibandspass med 6 komboövningar

Gummiband ändå.

Smidiga för skonsam och smart träning var du än är, därför vill jag ge dig ännu ett gummibandspass. Ett som tar ca 25 minuter om du följer mitt förslag på upplägg, men du väljer såklart hur din träning ska se ut. Tanken är i alla fall på dig som liksom jag egentligen inte är mycket för hemmaträning och därför vill ”skoja till den”. Få in mycket i ett på kort tid, gärna som utmanar hjärnan lite också så att den glömmer bort att det är träning.

I detta gummibandspass har jag slagit ihop flera typiska övningar till 6 kombinationer. Helkroppsträning för styrka, men även balans och därmed ditt fokus. Just det, att lämna sina tankar på jobb och annat en stund, tror jag många av oss mår bra av. Slutsnackat. Prova!

25-minuters gummibandspass med 6 komboövningar

1. Axel- + tricepspress

2. Utfall bakåt + bicepscurl

3. Armhävning + sidoplanka med axeldrag

4. Båten + rodd

5. Höftlyft med motstånd

6. Tricepspress över huvudet

Förslag på upplägg:

Jobba 4 x 45 sekunder per övning med 15 sekunders vila/förflyttning mellan varje. Antingen en övning i taget eller om du kör passet som en cirkel. Heja! /A

Fler rekommenderade gummibandspass:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras