Styrketräna utomhus – program i parken med 8 övningar

Styrketräna utomhus

Hang on!

Det är inga roliga tider, men vi kämpar vidare, eller hur? Hittar alternativa lösningar om Coronan sätter stopp för det vi gillar, när det kommer till träning – kanske genom att styrketräna utomhus istället för inne på gym? Jag har själv haft sjukdomen och fått antikroppar enligt test, så är inte orolig för att smitta andra/bli sjuk själv, men det verkar ju inte vara någon garanti? Och jag har full förståelse för dig som tar det säkraste före det mindre säkra och håller dig ifrån offentliga gym just nu.

Styrketräna utomhus

Dessutom går det ju MINST lika bra att styrketräna utomhus som inne om man bara bestämt sig. Och vet hur. Om inte har jag satt ihop ett program med övningar för hela kroppen som du kan köra i närmaste park med räcken och bänkar. Finns det inte kan du hoppa över dom övningarna eller byta ut mot andra. Rodd med gunga istället för räckhäv t.ex.

Styrketräna utomhus

Styrketräna utomhus – program i parken med 8 övningar

  1. Step-up på bänk med knälyft, 4 x 10 steg/ben
  2. Räckhäv, 4 x 10 reps
  3. Rear elevated split squat, 3 x 10 reps/ben
  4. Armhävning med fötterna högt (alt. tvärtom händerna högt för lättare variant), 3 x 10 reps
  5. Hip-thrust med sten/stock (alt. med ett ben lyft), 3 x 10 reps
  6. Modifierad Copenhagen Adduction, 3 x 10 reps/sida
  7. Dips mot stång/bänk, 3 x 10 reps
  8. Hängande vindrutetorkare (alt. knälyft för lättare), 3 x 10 reps

Upplägg:

Plocka några övningar att köra i samband med en promenad, ett löppass eller hela programmet som ett helkroppsstyrkepass. Heja! /A

Vill du ha fler tips för att styrketräna utomhus rekommenderar jag:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras