Veckans wod: 45/15 sekunders puls och styrkeintervaller

Hur mallig är ok efter ett pass?

Just precis, hur mycket man känner för och kanske liiite extra efter några tuffa puls- och styrkeintervaller? Äsch, oavsett träningsform och det är väl själva målet? Att vara riktigt riktigt nöjd med sin träning? Nu var minen du ser på bilden inte medveten, haha, men jag var ärligt glad att vara tillbaka i boxen med vännerna efter 2 veckor ifrån. För att återgå till syftet, där jag alltid får med mig något positivt. Om inte maximal prestation varje gång, mentalt av ny kunskap och gemenskap.

Lite av det där vill jag försöka dela med mig till dig, åtminstone idéer hur du kan träna. Här i form av puls- och styrkeintervaller att riva av på egen hand eller med dina vänner, kul, snabbt och effektivt!

Veckans wod: 45/15 sekunders puls och styrkeintervaller

Upplägg:

Jobba 45 sekunder och vila/förflytta dig 15 sekunder mellan övningarna, med egna pauser vid behov för att hålla god teknik. Upprepa 4 varv med 1 minuts vila efter varje.

  • enarms hantel thrusters
  • marklyft
  • tuck-ups (situps från armar över huvudet – fram och nudda underbenen)
  • burpees over bar

styrkeintervaller

Dra med dig några vänner för att testa eller kör ditt eget race. 20 minuter är allt som krävs. Heja! ♥/A

Fler pass med flås- och styrkeintervaller hittar du här:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras