Träningsprogram med viktplatta 2.0 – 7 övningar för hela kroppen

En viktplatta, 1000 träningsmöjligheter.

Därför vill jag ge dig ännu ett träningsprogram med viktplatta – 2.0 med 7 övningar för hela kroppen. Ett annat helkroppspass med 9 övningar hittar du här som jag laddade upp för en tid sen, lämpligt någon dag du har mer tid på dig. Detta träningsprogram med viktplatta är bra att variera med och köra när du måste hålla passet kortare, men ändå vill ge kärlek till hela kroppen.

Ännu ett skäl till ytterligare ett träningsprogram med viktplatta är att du lätt kan byta ut mot vilken slags tyngd som helst. Till skillnad mot övningar en greppvänlig hantel, skivstång eller kettlebell kräver inte dessa att du håller runt ett handtag. Alltså perfekt när du tränar hemma, på resan eller om många redskap är upptagna på gymmet.

träningsprogram med viktplattaträningsprogram med viktplatta

Träningsprogram med viktplatta 2.0 – 7 övningar för hela kroppen

  1. Utfall med bålrotation, 4 x 10 reps/sida
  2. Ground to oh / Thrusters med viktplatta, 3 x 10 reps
  3. T-bar row alt. rodd med viktplatta, 4 x 10 reps
  4. Cossackböj, 4 x 10 reps/sida
  5. Stående framåtlyft, 3 x 10 reps
  6. Reverse crunch med vikt, 3 x 10 reps
  7. Sidoböj med viktskiva, 3 x 10 reps

Upplägg: Välj ut några övningar att mixa med egna eller kör samtliga som ett helkroppspass. Anpassa antalet set och repetitioner efter dig och din vikt, programmet är bara ett förslag. Upprepa antalet repetitioner för varje sida av varje övning.

Spara ner bilderna av programmet om du önskar, eller flaggmarkera det på min Instagram (du hittar det vid nedan) så att det är lättare att hitta åt. Lycka till med din träning! /A

träningsprogram med viktplatta
Foton: Pär Olsson
Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras