30 minuters helkroppspass med hantlar

helkroppspass med hantlar
Foto: Pär Olsson

På tid, räkna reps eller på känsla?

Vad föredrar du när du styrketränar? Om förstnämnda är detta helkroppspass med hantlar där klockan styr tempot för dig. Eller om du vill prova något nytt, perfekt någon dag du har kort om tid eller känner dig omotiverad. Fördelen med att jobba i tidsintervaller är ju att klockan bestämmer när du ska träna och pausa, alltså ”bara” att släppa kontrollen och köra. Här alltså vid ett 30 minuters helkroppspass med hantlar, halvtimmen dom flesta av oss har eller kan sno åt sig.

Vill du hellre dela upp kroppen i 2 olika hantelpass hittar du program för det här, liksom träningsfilm med en hantel här och nedan ytterligare ett för hela kroppen. Varför det blivit så många med just hantlar är att redskapen funkar för så mycket, ger dig effektiv, jämnsidig styrketräning, finns på de flesta gym och kanske även där hemma? Slutbabbblat. Varsågod att spara ned ett helkroppspass med hantlar om du vill.

Som du ser finns även förslag för dig som vill räkna repetitioner istället för att att jobba på tid. Men går du enligt programmets tidsintervaller (inräknat 20 sekunders byte mellan övningarna) tar det ca 30 minuter.

helkroppspass med hantlarhelkroppspass med hantlar

30 minuters helkroppspass med hantlar

Upplägg: Jobba 3 x 45 sekunder per övning med 20 sekunders vila mellan varje set, samt 20 sekunder för byte mellan övningarna.

  1. Utfallsgång med hantlar
  2. Enarms hantelrodd
  3. Goblet squat med hantel
  4. Abduktion och utåtrotation med hantel
  5. Hantelpress
  6. Enbensmarklyft med hantlar
  7. Magliggande Y-häv
  8. Båten med hantelrotation

Välj ut några övningar till din nuvarande träning eller kör alla som ett helkroppspass. HEJA! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras