18 minuters stationsträningspass för styrka och flås – veckans WOD

Veckans roligast träning?

Helt klart crossfit om du frågar mig, som måndagens svettiga stationsträningspass. Och som inte måste ske i en box, även om dom är uppbyggda på ett passande sätt och bidrar med pepp och gemenskap. Men samma känsla och effekt kan du få i ditt eget gym, kanske ihop med en eller flera vänner? Därför fortsätter jag dela veckans wod när jag provat något kul.

Det bästa med stationsträningspass tycker jag är att dom är så tidseffektiva och ger en massa energi. Speciellt explosiva övningar får igång mig. Prova? Och har du inte tillgång till all utrustning – byt ut till alternativen inom parantes.

Veckans wod – 18 minuters stationsträningspass för styrka och flås

Upplägg: jobba 1 minut på varje station (med egna pauser vid behov och för förflyttning). Upprepa 3 varv med 1 minuts vila efter varje.

  • wall ball (alt. air squat)
  • sumo marklyft + axeldrag till bröstet (i en rörelse) (alt. burpees)
  • boxjump (alt. utfallsgång)
  • push press (alt. push-ups)
  • roddmaskin (alt. hälsande hunden)

Kör så det ryker om du provar detta stationsträningspass. Ja, eller vid din egen träning såklart. Kram! /A

Idag är det dags för lunchwod med kollegorna på Fit4Life igen. Längtar.

Fler pass liknande stationsträningspass hittar du här:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras