Min prioträning – träningsform, kroppsdelar, övningar jag ser som viktigast

Vilken träning är viktigast för dig, om du måste välja?

Det jag kallar prioträning, som i prioriterade träningsformer, kroppsdelar och övningar? Det här prioriterar jag ofta inför/efter en resa som till ”världens ände” som Jorm eller andra ställen där jag kanske inte har tillgång till gym.

Min prioträning – träningsform, kroppsdelar, övningar

• Träningsform: styrketräning. Eftersom mina andra träningsformer (som löpning och yoga) är enklare att göra med kroppsvikt/utomhus. 

• Kroppsdelar: rygg/axlar. Eftersom jag vet och känner hur viktig baksidan är för att hålla mig skadefri. Och är svårare att träna utan redskap än t.ex. core och ben. 

Övningar: olika dragövningar + favoriter. Se varför ovan, plus att jag väljer övningar med redskap jag gillar och vet att inte finns där jag kommer befinna mig härnäst. Eller saknat efter en tids frånvaro.

prioträningOlika övningar för rygg och baksida axlar i bland annat TRX (översta bilden) och cabelcross är sånt jag ofta kör, här på bilder från SATS Åre i fredags.

I Åre körde jag ett par priopass med tankarna ovan i ryggmärgen inför min och barnens vecka i Jorm. Här finns visserligen ett välutrustat gym, men inte riktigt lika som SATS, så jag passade på. Vilken träning ser du som din nr 1 om du ska välja? Kram! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras