Lugnt yogaprogram för nedvarvning med 9 positioner

lugnt yogaprogram

Yoga på solvarma klippor..

..visst vore det drömmen? Och kanske har du den möjligheten, eller någon annan stans där ett lugnt yogaprogram för nedvarvning kan guida dig? Jag vet att jag inte är ensam om den rastlösa känslan och har ju gett dig flera knep tidigare som kan hjälpa till när du behöver varva ner, men yoga är ytterligare ett. Speciellt positioner som inte höjer energin lika mycket, utan snarare dämpar dig. Vissa yogaflöden kan ju vara väldigt intensiva, men syftet med detta är att öka din kroppsmedvetenhet, mjuka upp, stressa ner och lugna.

Veckans träningsprogram är alltså ett lugnt yogaprogram för nedvarvning med enkla positioner, vilka även passar dig som är nybörjare. Ett utmärkt sätt att förstå sig på yoga, där även andningen är en stor del. Jag rekommenderar att du testar att fördjupa andetagen hela vägen ner i lungorna, andas långsamt och gärna genom näsan. Minst en in- och en utandning per position, helst fler. Garanterar att det jagar bort rastlösheten, kanske till och med så att du landar i en skön tupplur i sista positionen?

 

lugnt yogaprogram

Lugnt yogaprogram för nedvarvning

  1. Rotation av nacken
  2. Sidböj av nacken
  3. Sohas balansövning
  4. Liggande ryggvridning
  5. Upp-till-framåtsträck
  6. Ankelsträck
  7. Krokodilen
  8. Fjärilen
  9. Död mans position

Förslag på upplägg: Upprepa varje position 2 gånger med djupa, lugna andetag.

Kram och namaste! /A

Gillar du ett lugnt yogaprogram som detta rekommenderar jag även:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras