Effektivt styrkepass för hela kroppen – premiär på Kampangymmet 2020

Den Kampantid nu kommen!

Ja, du som följt mig ett tag vet hur jag älskar att hänga på Kampementsbadet som ligger ett stenkast från där vi bor – och att riva av ett och annat effektivt styrkepass i dess gym. Enormt lyxigt med ett inträde till bra pris för att få tillgång till både finns pool, kiosk, pingisbord och gym. Lätt tidsfördriv en hel dag, eller som jag och barnen gjort ett par dagar nu – gå ner ett par timmar bara eftersom det är så nära.

Jag brukar kalla det vårt ”sommarställe i stan”, vilket är guld att ha eftersom vi inte har någon sommarstuga att åka till. Nu inte ens barndomshemmet i Jorm som brukar funka som det, eftersom jag fortfarande är tveksam om det är rätt att besöka mina föräldrar i Coronatid. Väldigt trist, men samtidigt går det ingen nöd på oss. I alla fall inte nu när Kampan öppnat, även om det får vara max 200 personer åt gången på området. Man får va snabb dit eller beredd på att köa en kvart.

Ibland flera gånger om dagen. Det har händer att jag först tränar på morgonen, sen går tillbaka lite senare ihop med barnen som sover länge under sommarlovet. Och jag älskar mitt sommargym. Den avstressade stämningen med ljudet från glada poolbadare, sol- och vindpustar från öppen dörr och äkta skrot – nästan alltid för mig själv (därför kallar jag det ”mitt”). Alltså även Coronavänligt.

I onsdags var jag där för att premiärklättra på väggarna under ett helkroppspass. Här kan du se filklipp av alla övningarna och nedan i text. Varsågod att sno delar/hela upplägget och personifiera:

Effektivt styrkepass för hela kroppen

  1. Uppvämningssekvens: squat to huk (? 🙂 med armsträck – 5 set
  2. Uppvärmning del 2 för rotatorcuffen: utåtrotation med gummiband – 3 x 10/sida
  3. Pull-ups (max uppdrag, sen klättra och bromsa ner) + 4. Omvända flyes i cabelcross – 4 x 8 superset
  4. Utfallsgång med hantlar + 6. Hantelrodd – 3 x 10 superset
  5. Draken + smala push-ups + hunden med knäindrag – 3 x 8 triset

Tycker du det är svårt att veta vad jag menar? Då rekommenderar jag även ett annat effektivt styrkepass på samma gym – ett filmat baspass. Lycka till med din träning! /A

4 kommentarer
    1. Det är mestadels kosten du kan behöva se över, plus gärna en mix av styrketräning och konditionsträning. Men främst mat. För bred fråga att svara exakt, men jag råder dig att ta hjälp av någon kunnig inom träning/hälsa 🙂

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras