Hjälp mig hjälpa dig – ställ frågor och önska inlägg

Mycket är uppochner just nu..

..inte bara i crossfitboxen. Coronapandemin drabbar oss alla mer eller mindre och jag går även igenom en privat kris. Du kommer få veta vad inom sin tid, men just nu nu är det inget jag vill prata om. Och syftet med den här bloggen är att skriva om träning, recept och annat som DU kan ha nytta av. Så – vad är det du vill läsa om? Även min hjärnan är uppochner för tillfället och jag är tacksam för hjälp med idéer.

Hjälp mig hjälpa dig – ställ frågor och önska inlägg

Har du något speciellt du behöver hjälp med och vill fråga mig, att jag visar något upplägg eller övning i en träningsfilm eller skriver om ett specifikt ämne på bloggen? Jag blir superglad om du berättar i en kommentar i så fall, eller skickar ett DM på min Instagram. Så skapar jag ett personligt inlägg/film till dig och andra med liknande intresse.

Kram och ta hand om dig! ♥/A

17 kommentarer
  1. Älskar din blogg! Skulle jag önska ett inlägg just nu så är det tex: utflyktstips för en sommar i Stockholm med omnejd (gärna barnvänliga), enkla stretch/rörlighetsövningar att ta till vid hemarbete, inlägg med nyttiga och enkla mellanmål. En del du säkert redan skrivit om under åren men lite samlat!
    Sen vore det så kul om du vet om det finns några liknande upplägg som från dina/era familje träningsresor men bara över en dag i Stockholm med omnejd nu när allt resande utomlands/långt bort är inställt?

      1. Hej,

        Rörlighetsövningar för stel löpare tycker jag vore super att läsa om. Även tips om fartlek.
        Sen älskar jag dina smarta middagstips, typ allt på en plåt.
        Önskar även bra mellistips som är smart att ha tillgängligt för barnen nu när det snart är sommarlov, så det inte alltid blir mackor😊

        Ha det fint,

        Kram Karin

  2. Gillar verkligen din blogg, tycker det är en grym mix med mycket bra tips! Jag gillar att läsa om träningsupplägg, gärna lite roliga nya övningsidéer och mat. Nu blev det inte så mycket förslag här för det är ju sånt du redan skriver om 😛
    Men ett förslag har jag och det är tips på övningar man kan göra med saker i naturen, typ. Tänker t ex: Ta en lite större sten, kör thrusters. Hitta en parkbänk, gör sneda armhävningar. Tänker att det kan vara inspirerande i dessa tider när många undviker gym 🙂

  3. Jag gillar dina träningsprogram:-). Särskilt de som går att genomföra utan gym och inte involverar någon löpning.

    Vad du än går igenom privat vill jag bara skicka en stor varm styrkekram till dig <3. Och hoppas att du kommer igenom lite starkare så småningom, även om det är svårt att se när man är mitt i det.

  4. Hej!
    Jag skulle vilja önska ett inlägg.om graviditet och bänkpress träning. Jag är relativt ny inom styrketräning och gillar verkligen att bänkpressa men jag får ont i svanskotan och känner av foglossning mycket efteråt. Jag upplever det som att jag får ont när jag går upp i brygga.
    Men, jag fick även ont i svanskotan när jag bänkade innan graviditeten också. Så kanske ett teknik inlägg och fakta om att gå upp i brygga. Måste man ens det?
    Tack på förhand!

    1. Tack för din önskning Linda! Och jag kan ge dig svaret redan här – kör inget som inte känns bra under din graviditet. Den är så kort i jämförelse med all tid du har när barnet är fött. Bänkpress mer en helkroppsövning som påverkar buktrycket mycket och det är inte värt att träna något som du kan få problem av i framtiden. Välj alternativa övningar under graviditeten (ex. sittande bröstpress i maskin eller armhävningar), sen kommer du snabbt tillbaka när din skatt är ute. All lycka till!

  5. Jag har ganska nyligt börja följa dig på Bloglovin´ men jag gillar verkligen dina set för olika delar av kroppen som du lägger upp. Min man har precis haft en tia-attack och jag skulle verkligen vilja hjälpa honom att komma igång lite försiktigt med träning framöver. Har du några bra tips hur vi ska tänka?

    1. Vad rolig att du gillar träningstipsen Camilla. Mindre kul med din mans tia-attack och när det gäller den typen av åkommor vågar jag inte ge råd utan ber er fråga en läkare + smyga igång lugnt med ex. promenader, gummiband och kroppsviktsträning. Men börja som sagt med att fråga en läkare. Kram och lycka till!

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras