FILM: 5 kul parövningar med varandra som pepp, stöd och redskap

kul parövningar

Träningen där du OMÖJLIGT kan vara sur!

Jo, jag törs lova det om du provar några kul parövningar. Lättillgänglig träning med en vän, utan redskap, men ändå såpass tungt att du får en styrkeökning. Jag har visat dig övningar för det här flera gånger tidigare och tål att upprepas nu när många tränar hemma.

Förutom fysiska effekter och glädje kan kul parövningar bygga tillit och gemenskap i exempelvis ett lag eller på ett företag. Den här gången var det en läsare som frågade om jag ville filma några övningar som ska öka sammanhållningen i deras idrottsklubb. Jag älskar när du som följer mig engagerar dig i innehållet och hjälper gärna till om jag kan. Så jag krokade tag i första bästa Ewelina för att filma dessa kluringar. Vem haffar du och kör…

5 kul parövningar med varandra som pepp, stöd och redskap

  1. KNÄBÖJ – armkrok rygg mot rygg. Bygger tillit, styrka i lår och säte. Synka era rörelser och kom djupt ner och upp.
  2. PUSH-UP – mittemot med klapp, på tå eller knä. För styrka i framför allt bröst, axlar, core, samt koordination av varandras rörelser.
  3. PLANKA/KRABBAN – en jobbar med coremusklerna, den andra styrka i bl.a. sätet och rörlighet i axlar och bröstrygg. Jobba dynamiskt i krabban för att mjuka upp axlarna. Byt plats nästa varv.
  4. JÄGARVILA – rygg mot rygg, kom ner och håll 45 sekunder, vänd upp. Bygger statisk styrka i underkroppen.
  5. RUMPLYFT – håll varandras händer, stark core, bäcken och mage. Lyft från sida till sida. Kul och effektiv träning med garanterade garv.

Förslag på upplägg: Kör 45 sekunder av varje övning med 15 sekunders vila mellan. Upprepa 3 varv. Heja! /A

Fler filmer med kul parövningar:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras