Snabbt och effektivt expresspass i 2 block

Godmorgon med ett expresspass från Jormgymmet!

När jag är bortrest och har mycket annat jag också vill hinna med, kör jag lättare, kortare ”hipp-som-happ-pass” enligt dagslust, som detta uppdelat i 2 block. Även om jag jobbar den här veckan ligger semesterkänslan i luften och det smittar av sig på träningen. Den blir också en härlig kontrast mot där hemma, då i alla fall vissa pass är mer strukturerade. Njutpassen ingår liksom i resekonceptet för mig.

Hur som helst. Det här upplägget, med 1 kort block i taget, rekommenderar jag dig som också vill träna snabbt och effektivt. Eller när du har låg motivation, då det kan hjälpa att dela upp passet i delmål. Här i form av ett upplägg som för både puls och styrka, framför allt för axlarna. Om du tycker det är svårt att förstå vilka övningar jag menar hittar du även passet med ett snabbspolat filmklipp här på min Instagram.

Expresspass i 2 block

Block 1

4 varv med:

  • hantellyft åt sidan
  • press med skivstång
  • kettlebellsvingar

.Block 2

3 varv med:

  • • omvända flyes på bänk
  • • lutad hantelpress
  • • bicepscurl
  • • wallballs

Upplägg: Jag körde 10-15 repetitioner per övning direkt efter varandra, med ca 1 minuts vila mellan varje varv. Anpassa efter dig och hur mycket tid du har att träna.

Kram! /A

Fler rekommenderade snabbpass för dig som önskar

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras