Träningsprogram: pulshöjande kettlebellpass med 3 superset

Vi närmar oss Alla Hjärtans Dag och därmed ”hjärttema” här på sajten!

Både på SportHälsa och här har jag laddat upp med pulshöjande kettlebellpass i olika former. Du vet, som i att stärka vårt fysiska hjärta, men kanske även dina relationer om du tränar ihop med någon? Min tanke är i alla fall att dela sånt som du utan en partner kan ha glädje av, först ut alltså ett pulshöjande kettlebellpass att ladda ner och prova.

Passet består av 3 superset med kettlebell, alltså där du kör två övningar direkt efter varandra innan nästa superset. Övningar där du både får bra puls- och styrketräning för hela kroppen. Kör gärna övning 1 ihop med 2, 3 ihop med 4 och 5 ihop med 6. Vila ca 1 minut mellan varje superset och fördela så att du gör lika många reps per sida, därav 4 set/övning så att du kan köra 2 för varje arm/ben/sida.

Pulshöjande kettlebellpass med 3 superset

Superset 1:

4 superset med 8 reps/övning

Superset 2:

  • Burpee Thruster med kettlebells
  • Utfall framåt med kettlebellpress

4 superset med 8 reps/övning

Superset 3:

  • Kettlebell Jump Squat
  • Turkish get up

4 superset med 8 reps/övning

Antalet set och repetitioner anpassar du efter ditt syfte med träning, lust och dagsform. Här förslag på upplägg med 8 repetitioner per set, men du kan även öka vikterna och göra ex. runt 4-6 eller minska och göra uppåt 12-15 repetitioner om det passar dig bättre.

Spara gärna ner bilderna och ta med till gymmet nästa gång. Lycka till med din träning!

pulshöjande kettlebellpass

Fler träningsprogram att välja bland hittar du här:

Styrketräningsprogram med 2-splitt, ett med 3-splitt, ett 4-splitt, ett baspass för under- och överkropp här, ett kroppsviktsprogram här och ett 25-minuterspass för puls och styrka med kettlebell här.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras