12 minuters powerpass – AMRAP

Känslan efter!

Tror säkert du känner igen dig? Att efter ett powerpass, som vår AMRAP på crossfitboxen förra veckan, bli sådär löjligt lycklig att biceps åker upp av ren reflex? Ok, kanske inte alla poserar så, men ändå med en nöjd ”jag-klarar-allt-känsla” inombords efter att ha kämpat hårt.

Även igår fick vi en ordentligt tuff och rolig omgång på Fit4Life Crossfit med en del enligt upplägget AMRAP, d.v.s. As Many Reps As Possible. I eller utanför en box – ett smart sätt lägga upp sin träning på när man har ont om tid tycker jag. Inget du orkar köra i en timme, men för kortare pass eller uppdelat i flera block funkar det kanon.

Inom crossfit syftar AMRAP på att du ska räkna och totalt göra så många repetitioner som möjligt under den bestämda tiden, här alltså 12 minuter. Du kan också köra utan tidtagning, välja ut några övningar och helt ”enkelt” jobba tills du inte orkar en enda repetition till av varje. Då, eller när du inte lyckas hålla rätt teknik, går du över till nästa övning.

12 minuters powerpass – AMRAP

  • 10 Push-Ups
  • 10 Pull-ups, Toes to bar eller hängande benuppdrag
  • 10 Goblet Squat (bild ovan)

= ett grymt snabbpass där hela kroppen involveras.

Den automatiska bicepsreflexen som sagt. Mats visar dig den här gången.

Kram och heja! /A

Fler effektiva snabbpass hittar du här:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras