FILM: 6 övningar för baksidan och insidan

Övningar för baksidan och insidan..

..är mitt prio 1 om jag måste välja. Även det jag tycker är roligast, vilket kan ha att göra med min inpräntade budskap om att övningar för baksidan ger oss så mycket bra. Styrka och skadefrihet inför livet, där många av oss sitter framåtlutade över diverse skärmar. Snygg hållning, kraft inifrån och driv framåt.

2020 startade med vila, trött och seg efter en sen nyårsnatt, men dagen efter var jag träningssugen igen. Och som nostalgisk känslomänniska såg jag symboliken i att köra det jag tycker är kul och ser som viktigast som årets första pass.

Som alltid har jag en vag plan över vad jag ska träna, men så kan det hända att jag ser/känner för något annat lockande. På Jormgymmet får man även anpassa sig efter redskapen som finns, men eftersom jag föredrar fria vikter går det mesta att köra. Här ett typiskt exempel som kanske även du kan gilla?

6 övningar för baksidan och insidan

  1. UPPVÄRMNING FÖR AXLAR/SKULDRAN med gummibandsdrag
  2. RÄCKHÄV: 4 x 10 st
  3. OMVÄNDA HANTELFLYES: 4 x 10 st
  4. ENARMSRODD: 3 x 10 st/sida
  5. JOYSTICK: 3 x 10 st/sida
  6. SMALA PUSH-UPS: 3 x 10 st (+ sidostretch)

Upplägg: Kör exempelvis 2 övningar i superset med varandra och ta 1 minuts vila mellan varje.

Vad blev/blir ditt 1a träningspass för i år? Kram! /A

Fler övningar för baksidan och insidan om du vill plocka:

2 kommentarer
  1. Mitt första träningspass blev en mils löppass tillsammans med en kompis. En väldigt bra kombo att träna och hinna prata samtidigt 😊

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras