Överkroppsexpressen – tufft träningspass med 4 övningsset

smithmaskin Anna Lissjanis

”Överkroppsexpressen” – snabb och roligt träningspass för dig som vill bygga jämn styrka och stabilitet i hela överkroppen.

Ok, HELA din kropp får vara med i ett tufft träningspass som detta. Rumpa och lår ger betydligt mer kraft åt överkroppenän vad man kan tro, men du fattar – fokus är på styrka i överkroppen, samtidigt som det är ett perfekt tillfälle att få- eller bli kvitt en jädrans massa känslor. Släppa onödigt gnag och få krut inför dagen t.ex.?

Vi funkar olika. Somliga drivs av resultat och siffror, andra av känslor, men förmodligen mer eller mindre av både och. Det gör i alla fall jag, men allt mer mot vad jag känner behov av för dagen eftersom jag inte har några prestationsmål just nu. Behöver inte sikta mot siffror, men räknar ändå och gillar att tävla mot mig själv ibland. Hur som helst – här hittar du upplägget jag körde i fredags.

räckhäv

Överkroppsexpressen – tufft träningspass med 4 övningsset

  • Botten-upp-press med KB, 3 x 8 per arm
  • Gorillarodd + smala push-ups med KB, 3 x 8 superset/sida
  • Chins (ev. med gummiband eller excentriska) + räckhäv, 3 x 8 superset
  • Ryggresningar med hantellyft, 3 x 8

Tycker du det är svårt att förstå vilka övningar jag menar? Spana då in filmklippet i den här Instagramposten (svep vänster). Och som vanligt kan du plocka enstaka övningar du blir sugen på eller kopiera hela passet. Kör så det ryker. Kram! /A

Fler rekommenderade snabbpass:

1 kommentar

    Berätta vad du tycker

    Din e-postadress kommer inte publiceras