FILM: (Upp)repa dig – 4 kombinationsövningar med rep

träna med rep

Greppvänligt, skonsamt för handleder, multifunktionellt – rep!

Som vanligt bjuder jag på fredagsfysfilm och som vanligt gillar jag variation och enkelhet. Eftersom tidsbrist är vanligaste orsaken till utebliven träning visar jag gärna träningspass som inte alls behöver ta lång tid. Där du kan hålla dig på ett och samma ställe i gymmet och träna hela kroppen med samma redskap. Dessutom upplever jag, efter snart 20 år i branschen, att rädsla för att göra fel är ett hinder för vissa. Att stora vikter kan se läskiga ut, men att ett förhållandevis mjukt rep inte är lika skrämmande.

I veckans träningsfilm är det därför ett rep i en kabelmaskin som får stå för hela utrustningen. Med maskinens viktmagasin går det snabbt och lätt att byta belastning. Och som du ser går det att träna en hel del övningar med repet. Ja, hela kroppen som jag visar här.

4 kombinationsövningar med rep – helkroppspass

  1. Knäböj + hög rodd
  2. Utfall + tricepsdrag över huvudet
  3. Axeldrag till bröstet + bicepscurl
  4. Magcrunch åt 3 håll

Upplägg: Upprepa varje övning med 10 repetitioner per sida direkt efter varandra i 3 varv.
Lycka till om du testar och ha en riktigt fin fredag. KRAM!

Relaterade läs- och filmtips

3 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras