3 smarta food hacks

Godmorgon vännen!

Tänkte att vi ska snacka food hacks idag, du vet enkla lösningar som gör livet lite skönare. Jag har själv samlat på mig en hel del knep under mina 14 år som mamma och under bloggåren. Ja, även innan barnen och sociala medier. Jag flyttade hemifrån redan som 15-åring och lagade även en hel del mat när jag bodde hemma hos mina föräldrar. Och då snackar vi inte fin gourmetmat med specialingredienser, utan just enkel och god mat till aktiva personer – mig själv och mina syskon på den tiden.

Har du några food hacks? Kul om du vill dela med dig i en kommentar och om inte får du gärna sno mina.

3 smarta food hacks

1. Ägg i gröten

När din gröt är färdigkokt rör du i 1-2 ägg så att de stagnerar. Gör inte bara gröten extra proteinrik, utan krämigt god. Perfekt för oss som inte orkar/har tid att koka ägg att äta vid sidan av.

2. Extra sås

När du köper sushi, kebab, hamburgare eller annat – beställ extra av din favoritsås. Jag köper alltid extra ponzu mayo (en supergod majonässås) från Itamae Sushi vid Odenplan i Stockholm. Den är gudomligt god till all slags fisk. Ovan röding & Co. jag åt i tisdags.

3. Frysta grönsaker

Att alltid ha frysta grönsaker hemma är en smidig lösning. Lätt att färska grönsaker blir dåliga om du inte äter hemma och har koll, men i frysen håller maten länge. Mina favoriter är skalade sojabönor och bladspenat som jag fräser med olja, örtsalt och rödlök i en stekpanna. Goda prickar över i till vilken maträtt som helst – här ovan en kalkonsallad.

Som sagt – komplettera gärna med fler food hacks om du sitter inne med några. Kram och góhelg! /A

Fler lästips med food hacks

2 kommentarer

    Berätta vad du tycker

    Din e-postadress kommer inte publiceras