Utomhuspass med bänk och gummiband – 5 övningar

Annars då?

Jo, utomhuspass med superstarka PT-klienter händer, men inser att jag inte skriver lika ofta om mitt vardagsliv längre. Du som följer mig på Instagram har koll, men jag vet att inte alla gör det. För dig smyger jag in lite om livet under andra ”tema-inlägg”, så får du som är intresserad av själv ämnet scrolla ner.

Ibland är det läskigt hur snabbt tiden går. Efter Frisk och stark familj i Åre känns det som att tempot ökat ytterligare, med allt kring Allt för Hälsan, nytt kontor, sjuka barn och snart jul. Jag är förmodligen inte ensam om att ha fullt upp, men på något märkligt sätt löser det sig alltid ändå. Är det samma sak för dig?

Att ta på mig ytterligare uppgifter, utöver heltidsjobb ett på SportHälsa och det andra heltidsjobbet i hemmet, kan verka osmart. Och nej, samarbeten i sociala medier, event och det jag ska visa dig här – ett utomhuspass med två stjärnor, är inget måste. Jag har blivit bättre på att tacka nej, men vissa grejer är för kul för att låta bli. Inte alltid jag får betalt, men ibland och alltid i form av glädjen att få göra- och/eller sprida det jag brinner för.

Ett exempel är att jag coachat Peter och Stina med några utomhuspass under hösten. Stina gav sin man par-pt i present, vilket jag tycker är en strålande idé för att förena teambuilding och träning med någon man gillar. Båda jobbar i stan, men har nära till Humlegården där vi träffats några luncher. Här hittar du upplägget från passet i tisdags.

Utomhuspass med bänk och gummiband – 5 övningar

Upplägg:

1 minut av varje övning x 4, med 30 sekunders vila mellan varje. 2 olika övningar alterneras med varandra, så när du gör ex. utfall blir det 2 set för varje ben.

  • Uppvärmning: Lätt löpning + sidosteg med miniband, 4 x 1 minut av varje övning växelvis.
  • Utfall med ena benet vilande bak på en bänk + spänsthopp/kliv upp och ner, 4 x 1 minut av varje övning växelvis.

  • Armhävning mot bänk + mountain climber med snabba fötter mot bänk (så länge du orkar, sen statiskt benindrag), 4 x 1 minut av varje övning växelvis.
  • Excentrik enbensknäböj ner till bänk + sittande fällkniv på bänk, 4 x 1 minut av varje övning växelvis.
  • Räckhäv eller rodd med gummiband + utåtrotation med gummiband, 4 x 1 minut av varje övning växelvis.

Inte bilder på alla övningar p.g.a. fokus på hårdingarna i regnet, men skriv en kommentar om du inte förstår. Hela passet, inklusive vila mellan varje övning, tog en timme precis. Enkelt men tufft upplägg som du kan köra var som helst med ett gummiband och en bänk/låda/stubbe eller annat.

Kram! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras