FILM: Träna på en sten – 8 övningar för hela kroppen

En sten – massvis av träningsmöjligheter!

Absolut tycker jag det är bekvämt att gå in i ett varmt, torrt gym med all utrustning du kan tänka dig, men för bra effekt kan du lika gärna träna på en sten. Utomhusträning ger dessutom så mycket annat, som frisk luft och solljus. Eller extra ”jag-mot-världen”-kraft om du besegrar tuffare väder.

Mitt mål är i alla fall att ge dig en såpass bred bank av övningar, med olika redskap/natur/kroppsvikt och i olika miljöer, som möjligt. För att öka tillgängligheten och bilden av hur träning kan se ut. Veckans film hur du kan träna på en sten är ett exempel, 8 övningar ”on the rocks” för hela kroppen.

Träna på en sten – 8 övningar för hela kroppen

  1. Enbensknäböj + tåhävningar
  2. Push-up i pik
  3. Reverse elevated split squat
  4. Dips
  5. Sidoplanka med armrotation
  6. Sittande fällkniv
  7. Smal pusch-up med knäindrag – rakt + diagonalt
  8. Rygglyft med armrodd

Förslag på upplägg: Jobba 45 sek per övning och sida. Vila/byt övning under 15 sekunder. Ta 60 sek paus och upprepa 3 varv.

Som du ser är tempot uppskruvat till det dubbla. Kör i din takt och hämta kraft från andningen. En extra fördel när du väljer att träna på en sten utomhus. Kram! /A

Fler förlag på övningar med andra redskap, i olika miljöer

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras