FILM: Kombinationsövning för helkroppsstyrka-, core- och rörlighet i ett

Godmorgon bästa du!

Med en kombinationsövning i ett tidsinställt inlägg, eftersom jag och 3 av barnen gör oss redo för en tidig tågresa till Jämtland just nu. Det blir vilodag för mig idag, men för dig som ska träna bjuder jag på några förslag från en morgon på Kampementsbadets gym.

Jag älskar verkligen det där skrotgymmet som jag ofta får ha helt för mig själv (trots all reklam) och nu ser jag fram emot Jormgymmet. Små semestergym utan utrustningen du brukar träna med ger omväxling och nya idéer. Jag går mycket på känsla och tycker om det kreativa med att tänka önskade rörelser och ta det som finns till hands.

Här visar jag dig en kombinationsövning där du både får power från en helkroppsövning ihop med core- och rörlighetsträning.

Kombinationsövning för helkroppsstyrka-, core- och rörlighet – 5 i 1

  1. Marklyft
  2. Maghjulet
  3. Huksittande armsträck
  4. Bordet + säteslyft
  5. Sittande fjärlig

Upplägg: Kör förslagsvis 6-10 repetitioner av varje övning (beroende på vikt/vana såklart). Upprepa hela serien 4-5 gånger för ett komplett pass. Lycka till!

Det är intressant att se tillbaka till hur jag tränade förr mot nu. När jag började styrketräna var det många övningar, maskiner och träningsdagbok där jag till och med noterade vikter som gällde. Nu går jag helt på känsla. Har speciella rörelser och någon basövning jag tänker att jag vill få med, men runt om det går jag på känsla. Jag säger inte att något är bättre, det beror på vad man gillar, men jag just nu mår bra av friheten.

Vi ses i Jorm nästa gång. Kram! /A

Fler rekommenderade pass om du gillar kombinationsövningar:

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras