FILM: Solstolsyoga – bra rörlighetsträning för dig som springer

Tycker du också det är lite väl långt ner till marken ibland?

…men älskar att känna hur spänningarna släpper i stela kroppsdelar, efter en löptur t.ex – prova solstolsyoga. Här jobbar jag medvetet igenom kroppsdelar vi använder extra mycket när vi springer och en solstol är perfekt om du inte har någon yogamatta och underlaget kring dig är obekvämt. Dessutom en smart paus om du blir rastlös av att ligga på en solstol för länge och vill bryta av med lite skön rörlighetsträning.

Efter en av mina löpturer på Mallis körde jag det jag kallar solstolsyoga och filmade åt dig. En sekvens som funkar lika bra direkt på marken, men i vissa positioner kommer man djupare och andra är det tvärtom snällare stretch. Bra för dig som är stel eller har ont i vissa leder.

Solstolsyoga

  1. Djupt utfall
  2. Huksittande armsträck
  3. 3-bent hund + rakt ben fram
  4. Duvan
  5. Bryggan
  6. Skulderstående
  7. Plogen
  8. Happy baby pose + fjärilen
  9. Universalpositionen

Upprepa och håll så länge du behöver i varje position. Namaste!

..och godmorgon från Sverige idag. Sen igår kväll kom jag tillbaka till Stockholm, medan resten av familjen är kvar i det här härliga. Kommer starta dagen med springande djupandning inför Terese begravning. Är beredd på en tung dag, men ett andetag i taget brukar funka. Stor kram! /A

Gillar du solstolsyoga kanske även detta är något för dig?

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras