FILM: Aktiv skärmtid på 4 sätt

I betalt samarbete med Abilica

Har du också små skärmälskare där hemma?

Eller är det kanske du själv? Inte så konstigt, eftersom mobiler, datorer, iPads och annan internetkopplad teknik är en del av våra liv. Vi kommunicerar, googlar recept, hittar vägen via kartor, håller koll i kalendrar, spelar spel – ja, listan kan bli milslång.

Samtidigt är det lätt att fastna. Att fem minuter blir en timme och plötsligt har hela kvällen slukats upp framför skärmen i soffan. Pauser är bra och hur du skapar ett roligt, rörligt hem – som lockar oss till aktivitet har jag skrivit om här. Det ena behöver ju inte utesluta det andra och ibland kan vi få både och samtidigt. Det jag menar med aktiv skärmtid, helt i linje med det jag och Terese brinner för och därför är glada att få förmedla ihop med Abilica Active.

I det här filmklippet visar vi hur man kan få aktiv skärmtid genom att tillföra lite rörelse. Bara en sån sak som att sitta på en boll samtidigt som du jobbar vid datorn aktiverar massor av små muskler i bålen och förbättra din hållning. Prova gärna!

Aktiv skärmtid på 4 sätt

  1. Magliggande skärmlek på Abilica GymBall
  2. Skärmtid på BalanceBoard Labyrinth
  3. YouTube med FoamBall-kick
  4. Datorfix på Abilica GymBall

Har du fler idéer för aktiv skärmtid – lägg gärna till i en kommentar. Tror vi är många som försöker hitta balansen i den här frågan, så alla tips är välkomna. Kram! /A

P.S. Om nyfiken på produkterna från Abilica Active hittar du dom här. D.S.

1 kommentar

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras