FILM: Påskpass 2019 – helkroppspower med 5 övningar

Påskpass i Jormgymmet är också tradition för mig.

Jag har många träningstraditioner, som skidåkning över Blåsjöfjället och runt Jormön, men även till gymmet. I år är det så bra skejtföre på sjön att det är absolut smidigaste sättet att ta mig dit. Ca 10 minuters transport och uppvärmning i ett, plus att det bygger upp energi från miljön. Det har varit en helt overkligt fin påsk i år, med sol varje dag. Är det likadant där du bor? Jag har förstått att högtrycket sträcker sig över stora delar av landet, underbart.

Det är också ett skäl till att jag håller inomhuspassen korta, men inte mindre effektiva för den sakens skull. Tidigare i veckan körde jag ett helkroppspass i cirkelform, vilket funkar bra när man har ett helt gym för sig själv. Du kan även välja övningar att köra i superset med varandra, eller ta en i taget.

Påskpass 2019 – helkroppspower med 5 övningar

  1. Marklyft: 5-10 repetitioner
  2. Räckhäv: 5-10 repetitioner
  3. Botten-upp-press med kettlebell: 5-10 repetitioner per arm
  4. Smala armhävningar: 5-10 repetitioner
  5. Trebent hund med rakt + diagonalt benindrag: 4 repetitioner per ben
  6. Stretch och rörlighet i trasdockan och huksittande armsträck

Upplägg: Upprepa övningarna 3-4 gånger.

GLAD PÅSK bästa du!

Kram! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras