Papperspyssel med Jonna och Junior

Att bara ta dagen som den kommer – nyttigt för oss alla ibland.

Jag älskar obokade helgdagar, när vi kan sova ut och riktigt slöööösa med tiden här hemma. Och det märks även på barnen att dom mår bra av det. Lördagar har alla grabbarna fotbollsträning och/eller matcher direkt på morgonen, men söndagar är det ingen som ska iväg (om inte match/cup). Förra veckan var det i alla fall inget bestämt och plötsligt hittade jag Jonna i full action med papperspyssel.

papperspyssel

 

Lite senare även Junior. Tvillingarna är lika olika som vilka syskon som helst, men har ändå ett speciellt band till varandra. Är den ena borta för länge söker den andra upp sin tvillingsjäl. Och ofta är det Jonna som hittar på olika lekar och Junior som hakar på.

Detta tyckte jag var så smart att jag fångade det på bild för dig som vill göra liknande papperspyssel. Att klippa ut bitar och tejpa ihop till en lång kedja.

Slutresultatet blev hela vägen från golvet till taket när vi sträckte på det och kan användas som girlang vid ett kalas? Men mest är det själva pysslandet som är mysigt och meditativt.

Kram och hoppas du får en härlig helg! /A

2 kommentarer
  1. Hej Anna!
    Tack för en intressant och kul blogg! Jag har en fråga ang magövning vid magmuskeldelning. Jag har efter tvillinggraviditet en delning på 2-3cm. Inget jättefarligt mao men vill såklart träna rätt. Alla säger så olika, en klinik jag besökt tycker jag ska träna väldigt försiktigt, medan min pt tycker jag kan träna betydligt tuffare! Exempelvis har han föreslagit ”hollow position” som avslut efter varje träning för detta är en bra övning anser han. Kliniken säger NEJ till den typen av övningar. Men vem ska jag tro på? Mina barn är 7 månader, har inga besvär efter graviditet och tränar regelbundet. Jag har gjort dina 4 övningar som du rek på youtube. Har du något bra tips? Tycker du den övningen är OK? Stort tack för svar 🙂
    Med vänlig hälsning Carin

    1. Carin – först och främst vill jag säga grattis till dina tvillingar. Fantastiskt!

      Jag skulle säga att du känner din kropp bäst, men att en trygg start är att gå igenom övningarna i Mammamageappen först. När du klarar dem är du redo för tuffare magövningar. Just follow position är extremt tung, så den skulle jag avvakta med. Det ÄR skillnad på återhämtningen från en tvillinggraviditet än med ett barn, då magen varit ännu större än normalt (kanske även kejsarsnitt?). Så jag skulle avstå från den övningen ett tag till och hellre se till att göra lättare övningar med full kontroll först – OM du inte redan har det och klarar övningen utan att magen putar uppåt/magmusklerna spänns utåt och delningen ökar? Skynda långsamt är i alla fall mitt råd, du har hela livet på dig. KRAM och lycka till!

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras