Veckans träningsplan, inbjudan till yogaevent och nytt mål!

Mål Öppet Spår 2013/Anna Lissjanis

Så här fast mitt i natten – där har du mitt nya mål!

Ja, det är Nattvasans 9 mil jag nu är anmäld till ihop med Jonas. Han åkte loppet förra året, sponsrad av Enervit, vilket vi även är 2019. Och de 9 milen mellan Sälen och Mora har jag åkt två gånger tidigare, senaste var 2013 som du ser bild från ovan, första loppet i En Svensk Klassiker. Det var mitt absolut bästa lopp hittills, både med tanke på stämning, väderförhållanden, min skidåkarform och dagsform. Så himla roligt, men att åka på natten…
Jag är en morgonfågel, mer död än levande efter kl 21 på kvällarna. Hur ska detta gå? Jonas å andra sidan har inga problem att gå till gymmet samma tid som jag lägger mig, så det blir väl han som får dra mig. Dessutom vet jag hur mycket adrenalin och stämning gör. På Nattvasan åker man i par, vilket bygger gemenskap och jag har hört att det ska vara superhäftigt med alla lampor och facklor, så det blir nog en cool upplevelse. Och i mörkret är det ju ingen som ser om du åker som en snigel eller svänger av för en timme på hotell tänker jag.

Träningen då?

Ja, nu är det bara att följa mina egna råd. I fredags sprang jag veckans intervaller, tusingar, för att återuppta lite längre intervaller igen. Fy tusan alltså, du ser på ansiktsfärgen hur jobbigt det var. Men efter första gången är det alltid lättare och fasiken vilken energi jag hade resten av dagen. Söndagens tänkta långpass hade jag däremot ingen lust med. Fick räcka ett varv i Lill-Jansskogen med några backar. Jag har inga tidsmål med Nattvasan, det blir mer en spännande upplevelse ihop med Jonas, men att vara förberedd gör det hela roligare. Och träna vill jag ju ändå, så det känns kul att ha ett genomförandemål att sikta på igen.
En guide för mig och dig som också tränar inför längdskidsäsongen finns här. Jag är alltid igång och tränar, så det för mig blir det mest att specificera träningen lite mera. Byta ut löpningen mot så mycket längdåkning jag kan när snön kommer och innan dess komplettera med Ski Erg och roddmaskin. Och få in några långpass igen framöver.

Veckans träningsplan

  • Söndag – löpning √
  • Måndag – styrka, fokus underkropp (men med basövningar, så hela kroppen aktiveras)
  • Tisdag – styrka fokus rygg, baksida axlar, triceps (men med basövningar som ex. pull-ups och push-ups/helkroppsövningar)
  • Onsdag – veckans intervaller / Ski Erg / roddmaskin
  • Torsdag – styrka fokus bröst, axlar, biceps (men med basövningar som ex. dips och chins/helkroppsövningar)
  • Fredag – vila / arrangera yogaevent med SportHälsa (se nedan – du är bjuden!)
  • Lördag – yoga
  • Söndag – löpning

Yoga med mig och SportHälsa

På fredag vill jag bjuda in dig som är i Stockholm på JulYoga som vi arrangerar. Det finns fortfarande några platser kvar och vore så roligt om du kan komma.
Varmt välkommen på JulYoga med oss på The Lobby! Starta dagen med mjuk Yoga Flow – en dynamisk yogaklass där du kommer att röra dig synkroniserat till ditt andetag. Lillemor coachar dig utifrån den nivå du är på. Dessutom erbjuds exklusiv shopping, öppet bara för våra gäster mellan kl 8.30-9.00. Hoppas vi ses!

  • När: Fredag 14/12 kl 7.45-8.30, samt shopping öppen till 9.00
  • Var: The Lobby, Regeringsgatan 61 i Stockholm
  • Ingår: 45 min yogapass på mattor från Wilma&Louise (du behöver alltså inte ta med egen), lättare frukost och fin goodiebag
  • Anmälan: Maila mig på annalissjanis@gmail.com

KRAM, hoppas vi ses och att du får en fin start på nya veckan! /A

Läs mer om att sätta mål

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras