Film: BOX WORKOUT – 6 övningar med 2 lådor

Hej hopp fina du!

Det är fredag och tänk dig – det blev en film den här veckan också! Det har verkligen blivit en rivstart med barnens skolstart och allt vad det innebär, plus jobb och roliga event. Men som jag nämnt tidigare är det just då jag behöver en stund att gå in i min egen bubbla som mest. Så tränar gör jag ändå, även om passen blir kortare.
Här ett exempel från ett pass, eller workout om man vill vara internationell, där jag använde två steplådor och en kettlebell. Genom att bygga upp på höjden får du större rörelseutslag, alltså du kan jobba djupare och därmed stärka kroppen inför vardagens olika påfrestningar. Jag visar sex övningar som passar bra att köra i cirkel och ger träning för i stort sett hela kroppen. Vill du komplettera – lägg gärna in en ryggövning (t.ex. rodd), men annars har du ett fullgott träningspass här.

Box workout – 6 övningar med 2 lådor

  1. Sidohopp
  2. Djupa push-ups
  3. Djupa sumo marklyft
  4. Dips
  5. Djupa utfall
  6. Fällkniv + bensax

Upplägg: Gör 10 repetitioner av varje övning direkt efter varandra. Vila en minut och upprepa 3-4 varv. Heja!
KRAM och hoppas du får en fantastisk fredag! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras