FILM: Utomhusfys med varandra som vikt – 7 övningar

Glad midsommarafton bästa du!

Idag vaknar jag och de här godingarna upp i stugan på Snäckö, men jag har tidsinställt den här hälsningen. Redan i söndags filmade jag, Hampus, Junior och Jonna övningar för utomhusfys, på vägen ner till Kampementsbadet. Speciellt Hampus tycker det här med min YouTube-kanal är häftigt och ville gärna vara med. ”Mamma – nu har du 1000 subscribers! 1000!”. Barnen är ju födda rakt in i YouTube-världen så det där var stort. Alla våra fyra har snarare idoler där än i barnfilmerna eller annat, så som när jag själv var liten, så det är ju roligt att hänga med på ett hörn i deras digitala liv. Och låta dem vara med på mitt. Träningshörnet du vet, där de också har sina specialare.
Här visar vi dig några övningar där alla bidragit med idéer. Utomhusfys som kanske passar att bryta av annat midsommarfirande med? Nu gjorde vi övningarna mest på lek, men det går att träna riktigt effektivt med varandra som redskap om man vill. Det gäller bara att hitta en lagom tung kompis och ibland behövs ingen alls som du ser. Vissa övningar räcker med dig själv som belastning.

Utomhusfys med varandra som vikt – 7 övningar

Uppvärmning: 4 diagonala rotationer – 4 midjerotationer – 4 av varje

  1. Knäböj med 2 x kroppsvikt
  2. Kompisrodd
  3. Push-ups med lagom tung person (eller ingen alls)
  4. Liggande bröstpress med person
  5. Liggande benpress med person
  6. Bicepscurl med barn
  7. Undvik-hand-klapps-björngång

Upplägg: Kör 3 x 10 repetitioner av varje övning (3 x 30 sekunder av björngången) eller 1 minut av varje övning i en cirkel.
Lycka till om du testar övningarna och åter igen – önskar dig en riktigt fin midsommar! ♥
KRAM! /A

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras