FILM: Helkroppsfys med kettlebells – 8 övningar från tå till topp

dips kettlebells
En skulle kunna tro att det är slut på idéer till nya fredagsfysfilmer. Jo, ibland står det still, men igår filmade jag övningar till SportHälsa ihop med PTn Lisa Johansson, vilket ger dubbelt så mycket idéer. Så roligt att jobba ihop med andra träningsintresserade, för det är så lätt att bli enkelspårig. Snöa in på sitt eget tänkesätt.
Men ibland händer det, inne i ett flow, att jag plötligt kommer på nya spännande kombinationer och variationer på övningar. Ofta för att förenkla, det jag behöver själv och tänker att jag inte är ensam om? Viljan att göra träningen tidseffektiv med minimalt spring runt omkring i gymmet, eller hemma om du tränar där, samtidigt som det är funktionella övningar för hela kroppen.
I veckans träningsfilm visar jag ett helkroppspass med kettlebells där du jobbar dig upp från golvet till stående.

Helkroppsfys med kettlebells – 8 övningar från tå till topp

  1. Höftlyft
  2. Bröstpress
  3. Dips
  4. Push-ups / armhävningar
  5. Rodd
  6. Kettlebell front squat
  7. Axelpress
  8. Utfallsgång

Vill du bygger du på med andra ketlebellsfavoriter, annars kopierar du detta och siktar på runt 10 repetitioner per övning/sida. Upprepa 3-5 varv beroende på tid och energi.
Lycka till om du testar och oavsett önskar jag dig en fin fredag! Kram

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras