Parövningar med Pischa: 2 roliga magövningar


Fjärde och sista delen i min följetong med Pischa är två roliga magövningar. Det är så lätt att snöa in på situps och plankor när det kommer till magträning, men går att göra hur mycket kul och utmanande övningar som helst. Speciellt ihop med en vän. Det ger ofta extra bonusträning för coremusklerna i form av skratt och är perfekt att använda varandra som vikter som jag nämnt i de tidigare inläggen (länkar till dem längst ner).

Parövningar med Pischa: 2 roliga magövningar

Fyrkanten

» Börja med en dubbelplanka med ansiktet bort från varandra (enligt inläggets översta bild).

» Personen överst håller antingen i sin kompis anklar alternativt i backen, det som känns bäst och tryggast.

»  Sedan sätter sig personen underst upp med raka armar och personen överst fäller i höften till ett halvt handstående (bild nedan).

» Gör 10 gånger var. Upprepa 3 gånger.

Rumpflytten

» Ligg sida vid sida med rumporna bredvid varandra och ansiktet pekandes åt olika håll.

»  Koppla ihop händerna under låren och förflytta era kroppar till varandras motsatta sida genom ett höftlyft med raka ben.

»  Jobba 5 gånger åt varje håll x 3.

magövningar
Lycka till! Och om du missade mina tidigare inlägg med parövningarna med Pischa hittar du dem här:

  1. Planka på planka i 2 svårighetsgrader.
  2. 2 benövningar.
  3. 2 övningar för starka armar.

Foton: Oscar Jettman för SportHälsas sommarnummer.
Kläder och skor: Saucony

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras