Midsommarträning – upplägg runt stång och med grodhopp


Antingen följer du traditionerna eller skapar du dina egna versioner. Jag tycker om både och. Älskar traditioner i rätt miljö, som jul och påsk i Jorm, men midsommar har jag aldrig känt att jag måste fira på något speciellt sätt. Kanske för att varit på så många olika ställen varje år och gjort olika saker.
Jag skrev att vi haft en ganska otraditionell midsommar i år, men när jag tänker efter fick jag in både delar av den typiska maten, en midsommarkrans, stång och igår – grodhopp. Men på mitt sätt…

Min midsommarträning


Min midsommarstång var av stål på SATS Stadion. I fredags inledde jag dagen med ett styrkepass. Klädde stången med kransar i from av viktskivor och körde två triset:

» Triset 1:  Bänkpress + liggande höft- och benlyft + bicepscurl (bilder ovan)

» Triset 2: Militärpress + tricepspress från pannan + joystick

4 varv med ca 15 reps per set av varje triset. Efter 3 veckors tung träning kör jag ett par ”lättare” igen.

Min form av dans med ”små grodhopp”. Efter sovmorgon och en löptur i Lill-Jansskogen med Ted Gärdestad i lurarna (på Spotifys topplista efter midsommarafton) avslutade jag med 3 vändor i trappan upp mot Kampementsgatans höghus.
Trappintervaller

» Vända 1: Spring med enkelsteg.

» Vända 2: Spring med dubbelsteg.

» Vända 3: Jämfotahopp/grodhopp.

Ja, du ser! All in på midsommartraditionerna, men på mitt sätt.. 🙂

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras