Livsstilsförändringar

Livsstilsförändringar.

Att vakna upp en måndag morgon och bá ”IDAG får det banne mig vara nog! Jag ska inte ta ett enda cigraettbloss i hela mitt liv. Inte ETT ENDA!”. Min chef på SportHälsa, vd Oskar, pratar sig ofta varm om detta. Drivkraften i att aktivera människor vilket är SportHälsas stora mål. Aktivera som i att röra på sig mer, att reagera i form av tankeställare och allra helst – alla former av handlingar mot att må bättre. Ändra våra kostvanor, träna mer, träna mindre, sova mer, dra ner på skärmtiden, kramas mer, stressa mindre…
Så vad det är som får oss människor att helt plötsligt förändra något vi inte mår bra av? Vad tror du? Det är förstås individuellt, men oavsett vad och hur är det otroligt häftigt hur ett tankefrö kan gro till en livsstilsförändring. Ofta är det ju inget som sker över en natt, eller fem minutrar som det är mellan min fejkade ”före- och efterbild” nedan, men plötsligt en dag stämmer det. Du känner dig tillräckligt trött på det som trycker ner dig och stark nog gör något åt saken.
Kanske idag? Kanske är det här veckan då du tar tag i det där som slukar energi, smått eller stort? Jag hejar på via cyber space.

Bilden har egentligen ganska lite med det här inläggets text att göra. Jag tog dem till en artikel för SportHälsa om att ”sluta jämföra” som blev mycket omtyckt av läsarna på sajten. Syftet med att använda dem här är som exempel på att det många gånger inte är ditt utgångsläge det är ”fel” på utan inställningen. ”Sur hösäck eller stolt och glad över ditt jag?”
Kanske behövs inte så mycket mer än en insikt om att du duger som du är? Kanske behöver du bara stolt sträcka på dig och se de fantastiska sidorna hos dig själv? För att citera mig själv: se det omkring dig som gör dig glad och gläds över att du är du – med dina brister och fel. Det som gör dig komplett, unik och älskvärd ♥
Med dom orden önskar jag dig en riktigt fin ny vecka!

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras