VLOGG – triset för bröst, axlar, rygg

Godmorgon till ännu en fredag med film, idag med förslag på ett triset för bröst, axlar och ryggen.

Precis som det jag tipsade dig om igår, att träna med ett färre antal övningar och verkligen lägga krut vid varje set, är triset super för att lura hjärnan. Ett set (d.v.s. 3 övningar) är ju bara ”ett set”. Det är också bra för dig som gillar att hålla uppe tempot och vill hinna träna många övningar på kort tid. Med flera set direkt efter varandra utan paus (två övningar för superset och tre för superset) kanske du inte orkar lika tunga vikter, men det är effektiv träning när du inte är ute efter att maxa. Och jag kan ibland tycka att det ändå går att köra på rätt tungt eftersom musklerna hinner ladda om lite när du kör övningar för olika muskelgrupper.

Många gånger väljer jag upplägg efter vilken utrustning som finns och vad som är ledigt i gymmet. Det ska vara smidigt att byta mellan de olika redskapen när du kör flera övningar direkt efter varandra. I den här 1-minutsfilmen som jag spelade in tidigare i veckan, tränade jag ett blandpass för överkroppen med bland annat de här övningarna.

VLOGG – triset för bröst, axlar, rygg

1. Bröstpress med hantlar.

2. Baksida axlar i cabelcross.

3. Hantelrodd (o.b.s. – gör lika många set med båda armar)

Upplägg: Gör alla övningar direkt efter varandra. Ta sen en vilopaus på ca 1 minut innan du upprepar igen, förslagsvis 3-5 gånger beroende på om du även tränar andra övningar.

Fys och/eller mys – ha en riktigt fin fredag friends!

P.S. Här hittar du min YouTube-kanal med andra träningsfilmer, t.ex. ett annat triset för axlar, biceps mage eller ett med triset för hela kroppen. Lycka till! D.S.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras