Upplägg: Utomhusfys för styrka, puls och glädje

Get OUT to workOUT är ett lyckat koncept för cirkelträning som både ger styrka, puls, frisk luft, gemenskap och lockar till skratt.

Dessutom så mycket känslor inblandade för mig och Milla. Det var efter en ambassadörsträff för skomärket Merrell jag och Milla bestämde oss för att testa att hålla första passet i Humlegården för 2 år sen. Sen har det bara fortsatt och vuxit. Jag och Milla blev goda vänner, började samarbeta mer och mer själva och ihop med företag, och skapade Frisk & Stark Familj. Allt tack vare vårt Get OUT to workOUT!

Uppvärmning vid Get OUT to workOUT

Efter alla år är jag och Milla samspelta, båda älskar att sprida träningsglädje och även om det var stort bortfall av deltagare vid vår utomhusfys på Blogger Boot Camp kändes passet lyckat. De som kom fick extra uppmärksamhet, solen strålade och alla gav järnet. Jag hoppas deltagarna hade lika roligt som jag och här kan även du som inte var med ta del av upplägget.

Upplägg Get OUT to workOUT

  • Uppvärmning: Hopprep, en lätt joggingtur, rörlighetsövningar eller börja med en pulshöjande station.
  • 8-10 stationer: T.ex. varannan pulshöjande och varannan styrketräning för hela kroppen.
  • Varv 1: 2 x 45 sek träning med 15 sek vila och 30 sek för byte till nästa station.
  • Varv 2: 1 x 45 sek träning med 15 sek för byte till nästa station.
  • Nedvarvning: Rörlighetsövningar, lätt jogg eller rask promenad hem t.ex.

App-tips:

Med UltraTimer-appen kan du programmera in dina intervaller och slipper hålla koll på tiden. Bara att köra!

Övningar:

♦ Puls: Hopprep.
♦ Styrka: Knäböj med gummiband runt fötterna och sidospark.
♦ Puls: Löpintervaller med/utan fallskärm.
♦ Styrka: Armhävningar.
♦ Puls: Snabba fötter i stege/sidosteg.
♦ Styrka: Rodd i TRX/med gummiband.
♦ Puls: Grodhopp.
♦ Styrka: Axeldrag/axelpress med gummiband.
♦ Puls: Burpees.
♦ Styrka: Russian twist med/utan vikt (alt. ”båten”).

Inspirationsbilder från Blogger Boot Camp 2016

Hopprep /annalissjanis.se Russian twist /annalissjanis.seSnabba fötter i stege /annalissjanis.seRodd i TRX /annalissjanis.se Plankan /annalissjanis.seFallskärmslöpning /annalissjanis.se

Milla Åkerlund & Anna Lissjanis /Foto: Sofie Lantto

Alla bilder är mina egna utom översta och den ovan, fotade av grymma multikonstnären Sofie Lantto. Fotograf, formgivare på Women´s Health, inspiratör, triathlet, bloggare och en fantastiskt trevlig tjej. Precis som min team mate Milla ♥

TACK till er som kom och delade er energi med oss!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras