Chunkey monkey chocolate meal

Bananer. Naturligt söta, nyttiga och lättsmälta kolhydrater före/efter träningen eller när som du är sugen på något gott. Som i detta ”chunkey monkey chocolate recovery meal” jag åt efter dagens morgonträning.

Som regel köper vi alltid ekologiska bananer eftersom de (tillsammans med vindruvor, potatis, kaffe, kött och mejeriprodukter) tillhör de hårdast besprutade livsmedel som finns och med tanke på de som odlar dem. Dock blir ekologiska bananer snabbare bruna än besprutade, men det gör inget för då är det bara att skiva ner bananerna i påsar och frysa in. Perfekta att plocka fram en dag du inte har färska hemma och mixa till ett härligt återhämtningsmål, dessert eller när som helst.

Chunkey monkey recovery meal. eating /trenodtraning.se

Chunkey monkey chocolate meal

  • 1 frusen banan (lätt tinad i micron)
  • 1 tsk kakao
  • 1 skopa proteinpulver med chokladsmak (jag använder Holistics som är fritt från sötningsmedel) – kan ersättas med ex. nötkvarg eller ett ägg + lite extra kakao
  • 1 msk mandelsmör (eller annat nötsmör)
  • valfri topping

Gör så här: Tina bananslattarna lätt i micron (ca 15 sek) och mixa med övriga ingredienser. Gott att ha på en botten av chiapudding, att varva med havregryn eller granola, frukt, bär, nötter och toppa med ex. kokoschips, pudrad kakao eller kakaonibs.

Chunkey monkey chocolate meal /trenodtraning.seHimla gott!

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras