Chiapudding 1-2-3

Plötsligt inkallad till livet som student har planeringssinnet väckts till liv.

Ett måste eftersom jag trots plugg fortfarande är 4-barnsmamma och har en bloggbebis att sköta om. Åter igen packas väskor kvällen innan, kläder läggs fram, klockan ställs (redan på 6 för en kort morgonjogg), frukosten förbereds och bloggandet sker nu över den här skålen med chiapudding:

Chiapudding 1-2-3

1. En chiapudding på 0,5 dl chiafrön, 1 skopa vaniljproteinpulver och 2 dl kokosmjölk som stått över natten, toppad med frysta bär. Jag gillar blandade bär med både söta jordgubbar och syrliga vinbär.

2. En klick naturell turkisk yoghurt på det.

3. Blandade nötter, pumpakärnor och kokosflingor. Vid sidan av min chiapudding tog jag en grön Chlorelladrink och kopp te.

Nu mot förskola/grundskola/YH-skola för oss här hemma och mannen håller i egen i Halmstad. GOD morgon! 

3 kommentarer
  1. Hej! Vilken fantastisk frukost! Ser jättegott ut! Hur gör du chlorelladrinken? Tacksam för ”recept”/beskrivning!

    1. Susanne – ja, den är att rekommendera! Drinken har jag faktiskt inget bra recept på än eftersom Chlorellapulvret är nytt i skåpet. Ibland har jag blandat det rakt av med vatten & bara svalt (ingen god smak) men godare tillsammans med äppeljuice eller en smoothie med ex. banan och kokosvatten.

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras