Morgonträning på bryggan

Hemma i stan passar jag på att träna så tung styrketräning och mer pulshöjande konditionsträning jag kan utan att belasta magen fel, men på våra semestertripper till landet ger den totala upplevelsen med naturen en extra boost. Eftersom att jag inte har några direkta träningsmål mer än att bygga upp magen så att jag kan springa och göra det jag vill, lämnar jag prestationsträningen i city för och mer gå på känsla. På Åland gick jag och en pratpromenad med Tina igår och dagen innan körde jag med gummiband på bryggan.

Fint för själen att starta dagen vid vattnet och skönt för kroppen att väckas med en ”planka på plankan”…

rodd_aland

..och rodd bredvid båten istället för i. Räcket till stegen är perfekt att fästa gummibandet i och den platta bryggan att rulla ut yogamattan över. Om man har en och vill göra en äkta solhälsning. Med gummiband kör jag oftast snabb cirkelträning där jag plockar bland de här övningarna. I lördags 4 cirklar med:

  • Rodd
  • Axeldrag till bröstet
  • Hög rodd
  • Enarmsaxeldrag åt sidan
  • Sidoplanka med höftlyft (kom ner och upp med höften)

Godmorgon!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras