Skala en Push-Up -midsommar AMRAP

Kom i rätt mood med ett härligt midsommarpass. Här har du ett powerpass som passar att köra utomhus där du har tillgång till en bänk och ett räcke/kraftig gren. Kör 5 varv med 60 sek vila mellan varje. Sen lovar jag att du hoppar högst av alla grodor runt midsommarstången av alla endorfiner.

Kom i rätt stämning och energi med ett skön midsommarträning. Här har du ett riktigt powerpass som passar att köra utomhus där du har tillgång till en bänk och ett räcke/kraftig gren. En lekplats är perfekt, men det funkar även att köra på gymmet och om du har tillgång till en suspensiontrainer.

Med AMRAP menas att du kör så många repetitioner du klarar. Kör förslagsvis 5 varv med 60 sek vila mellan varje. Sen lovar jag att du hoppar högst av alla grodor runt midsommarstången av alla endorfiner.

AMRAP x 5:

  • Push-Up enligt filmens upplägg där du börja med den tyngsta varianten du orkar och gör så många du klarar med god teknik. Sen byter du till nivån lättare och fortsätt tills du inte orkar en enda till av lättaste varianten.
  • Spänsthopp/kliv upp på hög bänk – så många du orkar.
  • Räckhäv/TRX-rodd – så många du orkar
  • Höftlyft mot bänk/coreboll enligt första Merrell-filmen. Börja med ett ben, ditt svagaste, och räkna hur många du orkar. Gör lika många med andra benet och fortsätt sen med båda tills du inte orkar en enda till.

Glad midsommar!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras