Hemmaträning för underkroppen i film

enb_hoftl_sang

Det roligaste med att ”börja om från början” är att det går snabbt att se framsteg. Jag börjar kunna avancera lite, i alla fall vid underkroppsträning där jag inte belastar magen eller lägger på yttre vikter. Men även dessa går att göra tunga för att komma vidare i sin träning, vilket jag filmade igår.

Som jag beskriver i filmen är progression i träningen, d.v.s. successiv ökad belastning, svårare att få till vid hemmaträning med begränsad utrustning än på gymmet. Om det nu är så att målet är att bli starkare och du inte bara kör rehab- eller underhållsträning? Här några förslag på övningar för underkroppen som utmanar och blir riktigt tunga med rätt teknik, fullt rörelseutslag.

Fler fördelar än att det blir tyngre när du kör på ett ben i taget är att du inte kan ta i mer med din ev. starkare sida och tränar extra mycket corestabilitet och balans.

Här hittar du filmen direkt på YouTube. Trevlig tisdagsträning!

8 kommentarer
  1. Kul med videos, prefekt att kunna ta fram när inspirationen tryter här hemma 🙂

    Ett önskemål om din design sedan, senaste inläggen jag läst följer din meny med i inläggen (kanske är tanken) men jag tycker det är väldigt irriterande då det i min dator iaf blir att det hamnar mitt i bilder osv 🙁 Bara en liten tanke

  2. Tack för tipsen! Fick mitt andra barn för 8 veckor sen och nu känner jag att orken för lite träning börjar återinfinna sig!

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras