Zombie walk

frontsq_kettle

Själv har jag inte tänkt spöka ut mig mer än vanligt, men med tanke på min gångstil kanske folk ändå blir rädda? Jag körde nämligen ett rackarns svettigt benpass i onsdags som fortfarande gör sig påmint med en stel zombie-liknande gång – passande såhär på halloween. Bra planerat där, men själva passet hade som vanligt en spontan struktur. Ofta har jag på förhand en vag plan över vad jag ska göra men sen blir det alltid olika beroende på 1. lust, 2. energi, 3. vilken utrustning och träningsyta som är ledig.

draken_kbTräningskläder: Linne och sport-bh – Daily Sports, tigths – Shape Me Up, strumpor – Gococo, skor – Merrell.

Den här dagen var 1 och 2 på topp vilket resulterade i ett gäng ben- och rumpdödande övningar enligt nedan. En styrkeövning följt av en explosiv enligt kontrastträningsprincipen.

För dig som vill skaffa rätta zombie-gången tills i morgon:

  • Djup frontsquat med kettlebells (översta bilden) – spänsthopp på box, 3 superset
  • Utfallsgång med kettlebells – skridskohopp (hopp åt sidan), 3 superset
  • Benpress i maskin – burpees, 3 superset
  • Draken med kettlebells (bild ovan) – planka mot låg låda med snabba steg (från statisk hög planka springer du snabbt genom att dra in knäna mot magen), 3 superset

Redskapen jag använde går att byta ut mot vad du har att tillgå, och jag lovar att folk runt omkring kommer tro att du är en galning med alla hopp. Perfekt så. Galningar är också lite läskiga.

jj_spiderman

Är det halloween så är det. På med supermandräkten och kör hårt vid din fasansfulla fredagsfys!

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras