Powerfrukost allt-i-ett

blab_grot

Som vanligt klev jag upp redan vid kl 6 tillsammans med väckarklockan Junior och har redan hunnit ladda upp med detta. Många gånger är jag inte hungrig direkt på morgonen med efter någon timme kommer suget och det är bra att fylla på inför en lång dag med påklädning av de minsta barnen (mer ansträngande än det låter), egen-, företags- och PT-träning. Dessutom börjar det bli mörkt ute nu – extra påfrestande för immunförsvaret, och därför valde jag en ”powerfrukost” på ett gott och smidigt sätt.

laga_grot

Hemligheten smakmässigt – en nypa vaniljpulver bland grynblandningen, bestående av 1 dl havregryn, 2,5 dl vatten och 1 msk chiafrön. Sistnämnda rika på bl.a. omega-3, kalcium, protein, fibrer och balanserar blodsockret. (Tips – just nu till 30% rabatt på Bodystore).

grot_agg

För naturligt protein-, vitmin-, mineral- och fett-tillskott ett ägg direkt i gröten när den kokt klart. Tidsbesparande mot att koka ägget vid sidan av, och gör gröten sådär fluffigt god.

grot_blab2

Och slutligen mumsiga antioxidanter i form av blåbär, mina extra fina från Jormskogen. Jag häller i dem direkt från frysen så blir de lagom upptinade till att äta.

fruk_grot_blab

Lite kalcium- och proteinrik keso och knapriga sötmandlar på toppen, samt extra omega-3 och vitaminneraltillskott för att säkerställa behovet trots allt ”power”. Placebo eller inte? Jag håller mig i alla fall frisk. Godmorgon!

Inlägg i samarbete med Apoteksgruppen, men åsikterna är som vanligt mina egna.

2 kommentarer
  1. Frukosten är nästan dagens godaste måltid. Jag äter nästan samma, tar ca en tsk chiafrö, lite pumpakärnor, solroskärnor, lite hampafrö o i slutet av kokningen lägger jag i frysta hallon eller blåbär eller blandat, ibland ett ägg. Sen varierar jag att hälla på mandelmjölk, hasselnötsmjölk eller kokosmjölk. Mums! Längtar till varje morgon! Ibland gör jag paleokokos gröt

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras