Dropdips

dips_rosa

Träning där jag ”orkar mig själv” tycker jag är mest motiverande att klara. Som att springa, göra armhävningar, enbenssquat, chins och dips. Just nu har jag fortfarande en bit kvar till lättheten jag kände tidigare i dessa övningar/träningsformer, men jag börjar ta mig tillbaka. Och jag har inte bråttom, men vet bra knep att ta sig framåt. T.ex. med dropset.

När det gäller dips börjar jag med ”fria” dipsställningen så många jag orkar. Sen direkt efter till ”hjälpmaskinen” där en motvikt lyfter en del av kroppsvikten..

bankdips

..för att sen fortsätta mot en bänk (raka ben för tyngre dips – böjda för lättare)..

smala_armhv

..och slutligen mata ut med några smala armhävningar. Upprepa 4 varv och du har gett dipsmusklerna en ordentlig omgång. I teorin bryter du ner dem för att de med mat och vila ska uppmuntras att bygga upp sig igen. Ännu starkare.

Först chins och dips – sen chips och dipp! Ungefär.

Dagens träning:

  • Dips, 4 dropset
  • Axelpress med botten upp på kettellbell – hantellyft åt sidan, 3 superset
  • Liggande baksida axlar i cabelcross, 3 set
  • Bänkpress – hantellyft framåt, 3 superset
  • Sidoplanka – mountainclimber – sidoplanka på bosuboll, 3 triset

Dagens träningskläder: Linne – Casall, tights – Drop Of Mindfulness, strumpor – Gococo, skor – Merrell.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras