Botten upp

bottenuppInte på glaset den här gången (även om träning = party), utan på en kettlebell. Idag har jag tränat igenom andra träningsprogrammet jag fick av PT-Erik för 2 veckor sen, där en sk. bottom up-press ingår. Det kom ju lite skidåkning emellan så jag har inte hunnit testa det förrän idag. Övningen är en variant av enarms axelpress där du riktar botten av en kettlebbell upp mot taket. På så sätt får du jämn träning av båda sidor (du kan inte ta i mer med din starkaste axel som vid ex. press med stång där du jobbar med båda sidor samtidigt), bra coreträning, och stabiltetsträning för handleder och underarmar.

Förutom bottom up gjorde jag superset med bl.a. rodd i TRX och armhävningar, samt massa roliga enbensövningar (bilder kommer) innan jag drog iväg på ett träningsjobb. Jag har minskat tiden på kliniken och smugit igång med lite jobb igen, bl.a. med fysgrupper för Kammarrätten under våren. Idag körde jag löpskolningsövningar och korta intervaller med ett skönt litet gäng på Riddarholmen. Vågar inte tänka på hur benen mår i morgon, men det var i alla fall superhärligt att springa idag. Inte klokt vad jag saknat det, liksom att peppa andra. Får se nästa vecka om jag smittade av mig eller skrämde bort deltagarna med min entusiasm 🙂

casall_sculpture

Dagens träningsoutfit: Linne – Röhnisch, sport-bh och strumpor – Gococo, skor – Merrell, tights – Casall M AR2 Compression Tights (missa inte att gå med i Casall Sculpture Army för dagliga träningstips, kosttips mm.).

4 kommentarer
  1. Hej!
    Jag måste bara skriva till dig och säga att du ser så hälsosam ut nu efter behandling (vet inte hur jag ska säga det rätt) Du var fin innan med men nu med lite extra kött på benen 😉 (missförstå mig rätt) så strålar du. Det klär dig verkligen och du är en stor inspiration. You go girl!!! ❤️

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras