Gamla & nya favoriter

Nog är det så att vissa dagar är lite bättre än andra, och det här var en typiskt bra söndag. Som känslomänniska pendlar jag ofta mellan höga toppar och djupa dalar, men idag ”dippade” jag mest så här. Dips – en gammal favoritövning. Älskar att känna mig stark i kroppsegna övningar och dips tränar både bröst, axlar, triceps, core och otippat är även rumpan med och hjälper till. Filmklipp av olika dipsvarianter.

Liggande baksida axlar i kabelcross är en annan gammal favorit för baksida axlar, där biceps hjälper till en aning. När jag som nu tränar tungt kör jag med böjda armar, men är alltid noga med kontakten med baksida axlar. Som variation, och i lättare perioder, har jag raka armar och ibland gör jag den stående (filmklipp).

Och så en ny favorit – Merrell Barefoot Run Pace Love..  jag menar Glove. En barfotasko som ger superskön kontakt med underlaget och samtidigt skyddar mot kalla väderförhållanden och funkar i terräng. Får se om de åker med ut framöver, men jag är fortfarande för nyförälskad för att smutsa ner dom.

Men vad är tränings- och barefoot-kickar mot en nykläckt bebis? INGEN upplevelse jag varit med om kan mätas med att sätta ett nytt litet liv till världen, och idag fick vi träffa vår bedårande kusin. En stor kille på över 4000 g, men ändå så liten jämfört med Jonna och hennes fot. Jag är så glad för min syster med familj, och (för att vara ego) för att jag som inte planerat fler barn ändå får gosa med en mjuk nyfödd. På toppen av mina nya favoriter ♥

4 kommentarer
  1. Grattis, att få vara moster är underbart!

    En fråga,
    Vilket av nedan tror du ger bäst och mest hållbart resultat:
    Träna intensivt 30-45 min (varierande, styrka, cykel, simning, löpning, gruppträning mm), fem dagar i veckan
    Eller
    Träna längre pass (mindre varierande ) tex tre gånger i veckan?

    1. Vivianne – märkligt, men sista delen av mitt svar kom inte med.

      Jag tror mer på att träna ofta, varierat & intensivt än sällan & längre med låg intensitivt. Rekommendationen är att röra på sig 30 minuter om dagen vilket gör både kroppen & dig (endorfiner & energi!) glad. Dessutom sliter varierad träning mindre på kroppen & håller motivationen uppe 🙂

  2. Hej Anna,
    Roligt att du gillar dina Merrell Pace Love:) Glove.
    Var inte rädd för att smutsa ner dem, de är tvättbara i maskin!
    Lägg dem i en tvättpåse och tvätta dem på 30 grader med milt tvättmedel (inget blekmedel eller sköljmedel), låt dem sen torka i rumstemperatur så blir de som nya. Lycka till! Claes på Merrell

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras