Kari Traa ss14

Pressveckan är i full gång som för egen del inleddes med en titt på Kari Traas kollektion för våren/sommaren 2014. Det norska märket för tjejer har verkligen klivit fram på marknaden, utökat de populära underställen med Butterfly-mönster och tagit fram allt mer träningskläder du nu kan köpa på vissa SATS-anläggningar (vilket jag skrev om tidigare).

Och jackor. Både lätta löpjackor med flera praktiska fickor, reflexdetaljer och feminin volang och grövre fodrade varianter. Jag älskar de vågade färgkombinationerna, roliga mönster och att jackorna kommer i mindre klassiskt ”tjejiga” färger.

Jag måste verkligen säga att Kari Traa lyckats med budskapet att ”träning ska vara KUL”. Vårens träningskläder är som ett fyrverkeri av färg och mönster. En nyhet i kollektionen är också en ”Butterfly Cool Tee” i mjukt kylande material, perfekt som svalkade plagg närmast huden vid sommarlöpning.

7 kommentarer
  1. Detta har inget med inlägget att göra men tänkte ändå passa på att fråga. Det är så att jag verkligen gillat löpning och brukar löpa ca 2-3 ggr i veckan. Har nyss klarat av milen och vill bland annat därför börja styrketräna för att få en stark kropp som behövs då man löper. Nu hat jag dock gått upp 600 gram i vikt bara efter ett par veckor på gymmet. Är det faktiskt muskelmassa eller har jag ätit för mycket och fått mera fett på mig fastän jag tränat 5-6 ggr/vecka? Jag har ingen lust att gå upp i vikt, jag vill få en snygg kropp och dessutom förlora några kilon för att nå min målvikt. Hoppas du kan ge mig nåt svar 🙂

    1. Elin – jag säger bara grattis till att du börjar styrketräna & förmodligen byggt muskler till en stark hållbar kropp. Muskler ger dig bra hållning & former så gläds istället för att fokusera på vikten. Det är mitt bästa råd 🙂

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras