Banrapport inför Tjejmilen

I morse sprang jag runt Djurgårdskanalen och spanade in förberedelserna inför morgondagens TjejmilJag gissar att många av er som läser ska springa loppet och förutom att ladda med kolhydrater (glass? ;P), och lägga fram passande kläder är det bra att förbereda sig mentalt. Visualisera loppet framför sig, se sig själv med pigga ben och glädje springa längs med banan och i mål. För att underlätta denna visualisering bjuder jag här på några bilder och tips längs med banan.

Gör inte som jag gjorde förra året och maxa direkt från start. Du ska springa en hel mil så det är bättre att börja lugnt och öka tempot allt eftersom om du orkar. På bilden ovan har du sprungit ca 3 km och kan välja att springa vänster längs kanalen, innan eller efter bron. Eller till höger om du som jag vill ta en genväg 😉

Sen snirklar du runt på vackra Djurgården ett par kilometer. Det står publik, hejjarklackar och spelas peppande musik utmed vägen, går lätt uppför och nerför innan du åter närmar dig city. Här har du bara lite mer än 1 km kvar och en seg backe på andra sidan bron. Lyft blicken, kolla in lyxbåtarna och dröm dig bort, KÄMPA! Inte långt kvar..

..till MÅL! Dock betydligt mer folk, tält och lyckliga (halvdöda?) tjejer än på bilden. Du får din medalj, din banan, din ostkaka, vatten och kan pusta ut med massage och omplåstring i tälten. NJUT!

Stort lycka till alla tjejer! Ladda ordentligt nu så hejjar jag på från toppen av Högfjället. Och en extra spark vill jag ge till Mia som springer i mitt namn för Plan Sverige.

P.S. Här kan du läsa om hur min Tjejmil gick förra året. D.S.

11 kommentarer
  1. Jag ska för första gången springa ett milslopp i morgon på Tjejmilen och det känns väldigt pirrigt. Jag hoppas kunna springa under 55min som är mitt mål. Dock har jag förkylningskänningar men jag hoppas verkligen jag slipper vakna upp med halsont i morgon. Vilken supertid du hade förra året, bra gjort!!

  2. Precis det inlägget jag behövde just nu! Har inte kunnat träna riktigt under sommaren så har haft en liten oro i magen, men nu har jag insett att jag måste göra det till en rolig grej! Vem bryr sig om jag inte springer på rekordtid just i år?! Jag ska NJUTA!

  3. Loppet var fantastiskt vackert och jag ”mysjoggade” igenom hela sträckan och tog tillfället i akt att verkligen njuta av sensommarens solstrålar 🙂 härligt!

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras