Nytt från Gococo

Godmorgon maj och mitt-i-veckan-helg! Så här borde det vara jämt. 2 dagars jobb, 1 dag ledig, 2 dagars jobb, 2 dagar ledigt. Tycker om mina jobbdagar – varierande och väldigt roliga, men skönt att slippa stressa iväg med alla på morgonen och umgås med familjen. Senare idag, efter tvillingarna vilat, blir det premiär på Grönan för i år. Ska bli superkul att se barnens glädje i karusellerna – speciellt de små som aldrig upplevt det tidigare. Fördel också att de inte får åka själva så att jag också får rida elefant, köra radiobil och åka kaffekopp (min favorit 🙂

Men först har Jonas ett kombinerat tränings/jobb-möte och därefter blir det ett snabbpass styrka för min del. Lite endorfinenergi inför en kul men intensiv dag blir bra. Jag inviger min nya klarblå Comfort Sport Top som jag fick från de gulliga Gococo-tvillingarna vid BBCmamma i lördags. Otroligt SKÖNT material som innehåller naturligt, slitstarka och snabbtorkande Cocona som även minskar svettlukt. Linnet är fritt från skavande sömmar och formar sig snyggt efter kroppen. Dessutom matchar det tekoppen perfekt!

Jag älskar Gococos strumpor i regnbågens alla färger som du kanske sett, och gillar att de även tar fram fler  träningskläder. Fick förutom linnet med mig en sport-bh i samma färg och design och de säljer även fina tränings-t-shirts och underställ samt mössor i fleece. Min oranga användes flitigt vid träningen inför och under Vasaloppet Öppet Spår. Värmande och turgivande 🙂

Dagens träningsoutfit: Linne och strumpor –  Gococo, sport-bh – Shock Absorber, tajts – Casall.

Ha en toppendag!

11 kommentarer
  1. Hej Anna! Tack för en jättebra blogg! Går in och läser flera gånger per dag.
    Jag har en fråga som jag hoppas att du har tid att svara på. Jag födde min son för en månad sedan och började så smått med träningen igen när han var två veckor. Under hela graviditeten så fortsatte jag att styrketräna och cykla fyra-fem dagar per vecka. Jag blir otroligt förvirrad över det här med magträning efter graviditet! En del säger vänta tills magmusklerna gått ihop och en del förespråkar lättare typer av plankor (på knäna). Vilket stämmer?? Jag känner mig stark nog att utföra raka plankor och sidoplankor men när jag gör de raka så får jag spetsig mage. Betyder det egentligen bara att jag är svag i magmusklerna? Är rädd för att göra fel och skada magen.
    Stort tack på förhand!

    1. Karin – jag tycker du ska testa Katarina Wogneruds app Mammamage så behöver du inte vara orolig över att komma igång på fel sätt. Hon guidar dig i appen med övningar så att du vet säkert när du är redo för tuffare övningar. Att magen blir spetsig är inte bra – du måste orka dra in naveln, annars är övningen för tung.

      Stort lycka till med din son & träningen 🙂

  2. Gillar också det blåa linnet vi fick på BBCmamma! Av träningsvärken i veckan här så har jag legat på latsidan med träningen men hoppas på att orka efter jobbet imorgon (startar jobb igen efter nästan två år hemma med mina små, nu är det dags igen). Dock sitter ju linnet snyggare på dig än vad det gör på mig och min ”bullmage”, hur tusan tränar jag bort den?! Kram Jennie

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras