Triset axlar/biceps med stång

Helgen är här, alla familjemedlemmar på plats (ja i stan i alla fall) och jag vaknade som vanligt före klockan ringde i morse med en skön magkänsla. Ibland tvivlar jag på mina val här i livet, men det brukar ordna sig om jag bara vågar släppa taget och lita på att allt faller på plats. Det brukar det göra, och det verkar det göra nu också, både för mannen och mig! 🙂

Så. Med en flummig inledning går jag rakt på det ytliga. Dagens träningsoutfit, inspirerad av mitt humör: Linne och sjukt sköna och coola byxor med lång mudd över vaderna – Casall (svårt att se på bilden, men mudden i midjan är blankt silvrig och snygg), sport-bh – Röhnisch, strumpor – Gococo, skor – Merrell.

Fortfarande är det högreppare som gäller i gymmet för mig, och funktionell träning med mycket fria vikter. Idag smackade jag på bröst/axlar/biceps/core med mycket super- och triset. Bl.a. detta triset med stång, och vid uppåt 20 reps/set, dessutom i triset (tre övningar direkt efter varandra utan vila) behövs inga vikter på stången (som i sig väger 20 kg):

1. Axelpress. Vänd när stånger är vid hakan och skjut fram armbågarna något så att du får kontakt med axlarna.

2. Bicepscurl. O.B.S. STARK MAGE (gäller alla övningar)! Du ska stå helt stilla med kroppen – det är bara armarna som rör sig och var noga med att bromsa vikten på vägen ner så att du hela tiden har kontakt med biceps.

3. Axeldrag till bröstet. Låt armbågarna styra rörelsen uppåt (de ska vara högre upp än händerna hela tiden) och vänd när stången är i brösthöjd. Bromsa på vägen ner. AXELKONTAKT!

P.S. Missa inte tävlingen om ett likadant linne (+ tajts och U-shape) som jag har på bilderna. Allt du behöver göra är att lägga upp en bild på Instagram på ”What makes your running tick?” (vad går din löpning igång på?), hashtagga #trendotraning och #casallexplore (för att även vinna Casalls outfit) och gå in på deras kampanjsajt och rösta på din bild (be även dina vänner rösta för ökad vinstchans). Lycka till! D.S.

16 kommentarer
  1. Snygg outfit, roligt att leka med proportioner sådär, loose nertill och tight upptill! Jag körde samma övningar för axlarna igår, himla bra alltså!
    Trevlig helg Anna – och vad bra att det känns bra!

  2. När du kör superset och triset, kör du en muskelgrupp i taget då? Typ axelpress, axeldrag och flyes, sen kort vila, 2 eller 3 varv, ny muskelgrupp sen?
    /Helena V

  3. Vad fina träningskläder! Skönt med ett annat material ibland. De passar nog toppen till styrketräning!!
    Du är så vältränad & fin!
    Hoppas att ni har en riktigt mysig fredagskväll!

  4. Åh vad fina träningskläder du hade idag (som alltid), älskar byxorna speciellt 😀 måste införskaffa mig såna 🙂
    Jo jag kom och tänka på en sak, inte läst din blogg så jättelänge så vet inte om du vsarat på det innan men vem är det som tar alla fina bilder i gymmet, eller du kanske använder självutlösare?
    Kram från en träningstokig tjej 🙂

    1. Precis som du skriver använder jag oftast självutlösare, men är det någon vän i närheten frågar jag henne/honom 🙂

      Kram kram

  5. Du är så jäkla häftig Anna! Har följt dig länge nu och du är en sån sanslös inspiration. Har kiddo på väg (3,5 månad tills bf nu) och du ger mig sån energi och ja, kan man kalla det framtidstro? Ja, häftig är du i varje fall, tack för daglig inspiration!

  6. Du har mina drömarmar!:)
    Tänkte bara fråga om du skulle kunna göra ett inlägg med axel-övningar?
    Det känns som att jag bara kör samma heela tiden och jag skulle behöva en dos med inspiration!
    Tack för världens bästa träningsblogg !!!

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras