Pimpa med pumpa

Jag har fått dille på pumpakärnor och äter det till i stort sett allt. På mellanmålskesellan med bär.

Till gröt med vanilj-proteinkräm och varma bär.

Till lunch- och middagssalladen.

I mitt frö-knäckebröd.

Till keso med solroskärnor och blåbär, till lax- och spenatpaj, på gröt med gojibär, på tonfisksallad av olika mer eller mindre märkliga varianter, till ugnsbakad lax.

Förutom att de är så nötigt, knaprigt goda innehåller de mycket bra fett, minteraler, vitaminer och protein. Goda som de är, som snacks doppade i choklad, ja – på alla möjliga sätt. Gör som jag – pimpa upp fredagen med pumpa!

 

13 kommentarer
  1. Hej Anna och tack för en supertrevlig blogg! Jag undrar om du skulle kunna berätta hur du gör din gröt som man kan se på bilden ovan? Tack och happy friday!

  2. Samma här! Just nu är det mycket pumpakärnor för min del, älskar dem. Måste börja variera mig lite mer igen men det är ju så gott!

  3. Samma här! Bär, turkisk jogurt och pumpakärnor förgyller vilken gråmulen dag som helst. Ibland händer det sig att jag äter det här både till frukost och mellanmål x 2. Det är ju så gott! 🙂 Trevlig helg!

  4. Älskar också att pimpa med pumpa till det mesta. Underbart!

    Hoppas du får en bra helg, Anna! Gissar att vi inte ses på söndag eftersom det finns så mycket snö nu. Men vi får se till att ses snart istället. 🙂

    Kram

    1. Ja, vi har samma smak gällande mat du & jag Karin 🙂

      Nej, det blir nog ingen löpning men så fort Öppet Spår är över vill jag GÄRNA springa med dig.

      Kram & trevlig helg!

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras