Bygg självförtroende (& muskler)

vtecken.jpg

Att självförtroendet ökar gäller egentligen ALL form av träning, men för mig speciellt vid styrketräning. Det går snabbt att öka vikterna och resultaten syns i spegeln (om man tränar regelbundet). Ingen annan träningsform kan heller forma kroppen efter dina önskemål. Tycker du det är snyggt med breda axlar? Prioritera axlelträningen. Platt rumpa? Prioritera benträningen. Kör hårt, focuserat och ha tålamod så kommer resultaten. En kick för egot!

axelpass.jpg

Idag var det extra roligt att cykla (hej VÅR och bara vägar) till gymmet i tidiga ottan för ett bröst-, axel-, bicepspass. Efter fyra dagar ifrån vikterna ryckte det i träningsnerven och musklerna var sugna på att jobba (förutom benen som är rätt trötta efter dubbla pass löpning/utförsåkning).

Träningspasset såg ut så här med viss omkastning av övningsföljden. Även denna vecka med tunga vikter och 6-8 reps.

Träningsoutfit: Linne – Röhnisch, sprot-bh – Shock Absorber, byxor – Etirel, skor – Karhu.

bic_love.jpg

Och du – älska dig själv, din egen styrka och kropp utan att jämföra dig med andra. Gäller livet i allmänhet och så även i bloggvärlden där jag ser många ta efter andra istället för att göra sin egen grej. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla såg lika dana ut och hade lika dana bloggar med samma stil, ämnen etc. Inspireras gärna, men att vara dig själv vinner du på i längden. Du är GRYM. På ditt sätt.

Love yourself, be strong! (Eller nåt. Försöker vara lite filosofisk men lyckas sådär? 🙂

P.S. Självklart ok att sno recept, övningar m.m. från mig (själva syftet med att lägga upp det) men bloggar du om det får du gärna länka. D.S. 

P.S.2. Mitt eget självförtroende sviktar också ibland och jag känner att jag inte duger. Mänskligt och som sagt ett skäl att träna och skriva peppinlägg. D.S.

15 kommentarer
  1. Hej du! Måste berömma din fantastiska blogg, din energi går rakt igenom data skärmen 🙂 klickar in här varje dag och får super bra, mat och träningstips! Så verkligen tusen tack!!..liten fråga..om man vill slimma ner låren, har du någon super övning till det? massa varma kramar

    1. Kul att du tycker så :)Om det är smalare lår du vill ha rekommenderar jag löpning. Det finns ingen styrketräningsövning du får smala lår av utan det är mängden underhudsfett/muskler som avgör hur stora låren är. Löpning ger inga stora benmuskler (om du inte springer korta intervaller) + bränner fett & är därför mitt bästa tips.Kram kram!

  2. Hej Anna!Vill tacka dig för en grym blogg! Jag är såååå inspirerad av dig och har verkligen blivit hälsosammare och uppskattat träning mer pga dig 🙂 Trots att jag tränat styrketräning regelbundet sen jag var 16 är det först nu jag gör det för att må bra och inte bara för att se bra ut! Så TACK för att du inspirerar mig varje dag. Jag bloggar om min ”hälsoresa” mot bättre hälsa på http://www.halsoresantvatusentolv.blogg.se Titta gärna in! Kram!

  3. Så rätt! Du är en inspiration, själv fick jag barn för två månader sedan och det riktigt skriker i kroppen att börja träna igen. Ska snart försöka, med min man med bebisen precis utanför gymmet, då jag behöver amma var 20:e-60:e minut. Hur gjorde du för att kunna amma mitt i träningen? Finns det några vettiga sportbh:ar man kan amma i? Tack!

    1. Oj vad ofta du ammar. I så fall skulle jag hellre pumpa ur mjölk som din man kan ge i flaska så du inte behöver vara stressad över att den lille inte får mat. Finns billiga pumpar på Apoteket.Jag ammade aldrig mitt under träningen utan direkt före & efter. Körde dessutom korta & intensiva pass på 30-45 minuter så jag var säker på att de små skulle klara sig utan mat.Det ska finnas amningsbara sport-bhar men jag äger ingen. Körde med vanliga med bröstinlägg i.

  4. hej! Jag gillar verkligen din blogg, superinspirerande! Jag älskar att träna, men styrketräning är svårt tycker jag. Vet aldrig riktigt hur jag ska lägga upp träningen på egen hand, kör mest pass som pump eller shape. Men jag vill gärna köra mer styrketräning på egen hand. Och nu blev jag ännu mer sugen.Jag undrar om du har några bra tips, jag tycker att den träning jag kört mest gett resultat på framsida lår, jag vill gärna slimma dem och istället bygga rumpan som är platt. Hur blev det så? Är det alla benböj?Kanske något du kan blogga om… Tack på förhand och tack för en bra blogg!

  5. Din blogg står ut i mängden. Den är snygg, inspirerande och har en skön blandning av träning, familjeliv och träningsmode. Jag ”snor” i bland och länkar alltid 🙂 Det är extra kul att läsa nu när du skriver mycket om löpning och långpass. Jag ska springa Stockholm Marathon i år så jag behöver all inspiration jag kan få för att inte slarva med dom där riktigt långa passen.

    1. Du får mer än gärna sno & länka :)Vilken utmaning – kul! Jag är också sugen på att springa Maran, men vill inte sätta press på mig själv just nu när tvillingarna är små. Lycka till med träningen!

  6. Tänk, det där var precis vad jag behövde läsa just nu… det räddade faktiskt den här dagen som varit rätt ynklig i övrigt (trots träning)! Tack och keep up the good work!

  7. Oj, nu blev jag nästan lite nervös. Jag lånade ditt fiskrecept (på spenatbädd) häromdagen och la ut på min blogg. Men, så kom jag på att jag faktiskt länkade tillbaka till dig med de här orden: ”fiskreceptet har jag ”snott” från den här supertränade fyrbarnsmamman”. så jag hoppas att det är ok! Och du, tack för all inspiration, både träningsmässigt och köksmässigt 😉 du är grym!

    1. Haha – oj, har jag skrämt upp massa folk nu. Självklart får du (& alla andra) lägga upp saker jag skrivit & jag blir jätteglad att du skriver att du hittat det hos mig. Så gör jag ofta själv :)Tack själv!

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras